یزدفردا :انجمن دوستداران و  حافظان خشت خام در پیشنهاد و طرح خود خواستار احیا میدان شاه طماسب "بعثت یزد" توسط نهادهای ذی ربط در میدان عمل شد.

با توجه به تخریب که در خصوص میدان بعث یزد رخ داده که ضرورت آن و با مجوز و طرح شورای ترافیک و شهرداری بوده است و همچنین با توجه به قطع درخت که موجودی زنده و وجودش در دیار کویری یزد بسیار ارزشمند می باشد و اظهارنظر در خصوص مواردی اینچنین را به کارشناسان و نهادهای ذی ربط و پاسخگو محول می کنید.

پیشنهاد و طرح انجمن دوستداران و حافظان خشت خام احیا و بازگشت به اصالت و هویت دیرین و بازیابی مجدد حسینیه که در قرینه با حسنیه امیر چمقاق بوده  به مدیران شهر و نهادهای ذی ربط می باشد.

به نظر می رسد بسته شدن ابتدای خیابانهای انقلاب، بلوار امامزاده و خیابان سید گلسرخ و احیا غرفه ها روح و جریان اصیل و قدیم حسینیه را مجدد احیا نموده و از بلوار امامزاده به سید گلسرخ هم برای حل ترافیکی می توان زیر گذر با رعایت قوانین و اصالتهای معماری ایرانی اسلامی عبور داد.

البته شایان ذکر است: جدا از طرح خوب و تصویب آن همدلی و حمایت مالی برای اجرا و اجرائی شدن آن اصلی کتمان ناپذیر می باشد و امیدواریم هر طرح و پیشنهاد مناسبی به سرنوشت طرح دیواره های میدان امیر چماق و عدم پاسخگویی، شفاف سازی و رها شدن از بلاتکلیفی دچار نشود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا