بیانیه پایانی گردهمایی جمعی از طلاب و مردم شهرستان بافق در جوار مرقد امامزاده عبدالله (جمعه26/12/90)

یزدفردا "خبرنگا ر محمد علی قاسم زاده بافقی :ضمن تشکر از حضور دلسوزانه مردم همیشه در صحنه بافق؛ اهداف، انگیزه ها و دستاوردهای این گردهمایی به استحضار غائبین و آیندگان این بوم و بر می رسد تا مانع هرگونه سوء  استفاده و سوء برداشت گردد:

اهداف گردهمایی چه بود؟

1. تشکر از زحمات صادقانه و تحسین برانگیز جناب آقای دکتر یاراحمدی و اعلام حمایت و پشتیبانی از سرپرست محترم کنونی معدن، جناب آقای حاج محمد جواد عسگری در پیگیری مطالبات به حق مردم

2. اعتراض جدی به نحوه جابجایی مدیران در مجموعه صنعت و معدن کشور از طریق اعمال فشار بر استعفاء آن هم بدون اطلاع امام جمعه و فرماندار محترم شهرستان.

3. اعتراض به این که برخی افراد و مسئولین، نظر مقام معظم رهبری دام ظله در مورد خصوصی-سازی و اصل 44 قانون اساسی را منحرف کرده و آن را به سمت خصوصی سازی غرب زده و سرمایه داری سوق می دهند و با عنوان کردن این مطلب که خصوصی سازی امر رهبری است به تخریب جایگاه ولایت فقیه و منحرف کردن اهداف اصل 44 قانون اساسی می پردازند.

4. اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم ولایت مدار شهرستان در مورد سیاست های کلی اصل 44 و شیوه خصوصی سازی مد نظر مقام معظم رهبری دام ظله

در گردهمایی چه گذشت؟

در جوار مضجع شریف امامزاده عبدالله(ع) جمعی از طلاب و صدها نفر از مردم ولایت مدار با اهداف فوق گرد هم آمدند. در این جلسه اهداف گردهمایی تشریح شد و توضیحات نسبتاً کاملی در بیان چیستی سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و شیوه خصوصی سازی مورد نظر مقام معظم رهبری دام عزه ارائه گردید. در خلال سخنرانی ها برخی عزیزان که گمان می نمودند جلسه در اعتراض به نصب سرپرست جدید برگزار شده است، اظهار نگرانی و اعتراض نمودند. فضای باز و آزاد حاکم بر جلسه بدون هر گونه ممانعت، زمینه را برای صحبت ها و بیان نظرات مخالف فراهم نمود.

پس از ارائه پاسخ ها و رفع شبهات پیش آمده برای اولین بار در ماه ها و بلکه سال های اخیر حرکتی مردمی انجام شد که طی آن هیچ گونه پیامد منفی متوجه امنیت و فضای احترام آمیز شهر نگردید و نشانه هایی از فرهنگ آزاداندیشی را به نمایش گذاشت.

دستاوردهای گرد همایی چه بود؟

1. اعلام هوشیاری و حساسیت مردم نسبت به تحولات شهرستان و سرنوشت آن

2. تجربه فضای گفت وگوی دوستانه و تحمل سخن مخالف در محیطی منطقی و آزاد

3. بالا رفتن سطح آگاهی های مردم در مورد مسائل تخصصی اصل 44 قانون اساسی و انعکاس درست نظریات رهبر دام ظله در این باره.

4. اعلام تشکر از زحمات تاریخی جناب آقای دکتر یار احمدی و حمایت از جناب آقای حاج محمد جواد عسگری در پی گیری مطالبات به حق شهرستان.

5. اعلام قدردانی از امام جمعه و فرماندار محترم شهرستان در پیگیری مسائل مربوط به خصوصی سازی و اعلام آمادگی مردم برای پشتیبانی از مواضع مقتدرانه ایشان در آینده.

6. حضور فعال و موثر جمعی از روحانیون شهرستان در مدیریت مطالبات به حق مردم و ارتقای آگاهی-های عمومی.

7. اعلام این مطلب که بر اساس اطلاعات مراجع ذی ربط خصوصی سازی سنگ آهن مرکزی ایران ـ بافق، فعلاً از دستور کار خارج شده است و می توان بدون نگرانی و حساسیت به مراسمات و تعطیلات عید نوروز پرداخت. ولی در میان مدت و درازمدت، موضوع ادامه دارد و می بایست با هوشمندی مجدانه سرپرست کنونی مجموعه سنگ آهن مرکزی، اوضاع به طور دقیق رصد گردد.

در پایان ضمن قدر دانی از مردم ولایت مدار شهرستان، بر حضور همیشگی، منطقی، بردبارانه و به دور از حاشیه امنیتی تاکید نموده وخواهشمند است به شایعه پراکنی ها توجه ننموده و اطلاعات خود را از طریق افراد و رسانه های مورد اعتماد به دست آورید.

لازم به یاداوری است حمایت افراد شرکت کننده از هر شخص حقیقی و حقوقی مشروط به پیگیری خستگی ناپذیر مطالبات مردم و تسلیم نشدن در برابر فشارهاست.

و هوالمعین المستعان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا