ياد باد ! ايام انتخابات ياد باد!


زبان دراز


علماي علم «الانتخابات» در كتاب «صندوقيه» نقل نموده‌اند: چون نسيم فرحبخش انتخاب كشور را فرا گرفت حال و هواي ارضي و سماوي دگرگونه گرديده: چين و اخم «خدايگان حكومتي» به لبخند و پسوند عزيز و بزرگوار بعد از نام مردم آوردندي، دولتيان گره از سركيسه گشوده به سهامك عدالت يا قول يارانه دوبله‌اي از سركرامت و دلجويي پرداختندي.


وام‌ها روانه و احكام ترفيع رتبه و لو كم دوام صادر شدي و در اين ايام در بعضي از ستادها نه تنها سيب‌زميني بلكه چلوكباب هم از نوع توزيع رايگان مي‌توانست نقش تاريخي خود را ايفا كند.


چون به «جام‌جم» نيك‌نگري در درون آن انقلابي بيني گويا همه رخت ماتم و عزا از تن به در كرده و لباس ملون جشن پوشيده‌اند ترانه‌ها و آهنگ‌هاي سريال‌هاي طنز و فكاهي جاي مصيبت نامه‌ها را مي‌گيرد.


سرود اي ايران از صندوق آرشيو به درآيد صبح و ظهر و شب سه تا قاشق آش خوري همراه با تصاويري از اقوام و اقليت‌ها به خورد مردم داده مي‌شود.


پخش تصوير دختر خانم‌هاي بزك كرده و پسران ژل زده كه ديروز سوژه گشت ارشاد بود امروز آزاد مي‌شوند.


سخنراني‌ها و مصاحبه‌ها كه در آن بسي نقد و خرده از كار دولتيان مي‌گيرد از صدا و سيما پخش مي‌شود كه اگر ديروز بر زبان و قلم زبان‌دراز مفلوك جاري مي‌شد تلفن‌هاي مكرر مدير مسئول بر سر و روي اين حقير سرازير مي‌گشت كه از ترس زهره‌اش آب مي‌شد و... سفره‌هاي پر از اطعمه و اشربه بعضي از نامزدها و قول‌هاي شيرين راي‌آور كه شاخ تعجب بر كله زبان دراز مي‌روياند.


حيف كه اين ايام مثل ساعت رأي گيري تا حضور آخرين نفر تمديد نمي‌شود و ديگر روي و بو و اثري از برخي كانديداها نمي‌بينيم تا سه سال و يازده ماه و پنج روز ديگر كه دوباره بيايند و روز از نو روزي از نو !‌


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا