"غلامرضا مشعلچی" ضمن بیان این خبر اظهار داشت: در سالیان پیش حدود 50 درصد جامعه بیسواد استان یزد را مددجویان تحت پوشش این نهاد تشکیل می دادند که با اتخاذ راهکارها و شیوه های علمی و عملیاتی، بیسوادی در بین این عزیزان ریشه کن شد.
وی افزود: جهت تحقق این هدف متعالی، تفاهمنامه هایی در سطح کشوری و استانی بین این نهاد و نهضت سواد آموزی منعقد گردید که بسیار کارگشا بود.
وی خاطر نشان کرد : به منظور دستیابی به اهداف مدنظر در این خصوص گروه های مددکاری متعددی فعال شدند و از نقطه نظرات اساتید و کارشناسان به مدت 360 نفر ساعت بهره گیری شد .
مشعلچی افزود : از جامعه یک هزار و 500 نفر بیسواد تحت حمایت که بین سنین 10 تا 49 سال بوده اند تنها 83 نفر دیگر بیسواد هستند که بنا به دلایل خاص از جمله بیماری و عقب ماندگی امکان سواد آموزی آنها میسر نیست.
وی بیان داشت: در حال حاضر اگر فرد بیسواد لازم التعلیم متقاضی دریافت خدمات حمایتی مستمر کمیته امداد امام خمینی (ره) باشد می بایست ابتدا به کلاس های سواد آموزی مراجعه و پس از ارائه گواهی ثبت نام ، از کمک های این نهاد بهره مند گردد.
رئیس اداره امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد اظهار امیدواری کرد جشن توانمند سازی مددجویان این نهاد در زمینه محو بیسوادی در اردیبهشت ماه سال 1391 برگزار گردد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا