عباس شادانفر اظهارداشت: چهارشنبه سوری از جمله سنت هایی است که اگر با توجه به اصول ایمنی و رعایت انها انجام شود می تواند موجب نشاط ، همبستگی و همدلی احاد جامعه شود.

وی با اشاره به این مهم و به منظور تامین ایمنی هر چه بیشتر شهروندان به ویژه خانواده ها توصیه کرد:  ترقه و دیگر مواد محترقه نوعاً به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد ، این مواد در اثر جابجایی ، حمل و نقل ، ضربه و حرارت عمل می کنند و منفجر می شوند .

شادانفر تصریح کرد: نگهداری این مواد در مکان ها و ظروف غیر استاندارد نا ایمن است و در اثر شرایط مساعد بدون دخالت انسان می تواند خود به خود حتی هنگام جابه جایی با دست و یا در داخل ساک و کیف در اثر حرارت و یا ضربه منفجر شود .

وی توصیه کرد:  والدین و مسئولان واحدهای آموزشی با هشدار به نوجوانان و جوانان آنها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش و ترقه و مواد محترقه آگاه کنند .

این مسئول یادآورشد:  فرزندانتان را از نگهداری مواد محترقه ، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی حتی در مقادیر بسیار کم در جیب لباس وکیف منع کنید .

وی  به شهروندان توصیه نمود:  خاموش کننده های دستی را در منزل و محل کار و در خودرو به صورت آماده ودر دسترس داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند از آنها استفاده کنند .

شادانفر متذکرشد:  در صورت بروز هرگونه آتش سوزی و حادثه دیگری ضمن حفظ خونسردی با شماره 125تماس بگیرید .

وی با تاکید بر اجتناب از  پریدن از روی آتش  گفت: این کار با لباس های گشاد فوق العاده خطرناک است  بنابریان از این کار خودداری کنید .

وی در پایان توصیه نمود:   هیچ گاه برای سرگرمی آتش روشن نکنید .
   

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا