رئیس بیمارستان جامع زنان کوثر یزد گفت : معاینه و ویزیت زنان توسط پزشکان زن همواره مورد توجه مسئولان نظام سلامت بوده و انجام این امر مورد تاکید است . 
دکتر راضیه دهقانی فیروز آبادی اظهارداشت:  اولین بیمارستان جامع زنان  سال 85در تهران به نام "مهدیه" و پس از آن در سال 86 در بیمارستان های امیرکبیر و آرش شروع به فعالیت نمودند .
مدیر گروه زنان  در ادامه گفت : شرم و حیای بانوان به ویژه در استان یزد و استان های همجوار آن سبب شده که برخی  معاینه و درمان بیماری را به تاخیر انداخته که گاه مسائل جدی و جبران ناپذیری بدنبال دارد . 
وی افزود : در این راستا جهت حفظ حرمت بانوان و تکریم آنان این بیمارستان جامع زنان با کادر مجرب و زن شروع به فعالیت می نمایدتا زنان با خاطری آسوده و بدون استرس و شرم از پزشک مرد سلامت خود را پیگیری نمایند .
این عضو هیات علمی در مورد ضرورت این بیمارستان گفت : از جمله نیازهای زنان ایجاد بیمارستان های تخصصی ویژه بانوان است که تمامی پرسنل آن را زنان تشکیل دهند و وظیفه نظام پیگیری این امر است . 
دکتر فیروز آبادی اظهار داشت : خوشبختانه بیمارستان های ویژه زنان بر اساس خواست جامعه زنان و تاکید وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حال افزون است.
 وی افزود : با ایجاد این بیمارستانها معاینه ، درمان و بستری زنان در تمام گروه های پزشکی اعم از زنان و زایمان ، داخلی ، عفونی ، چشم پزشکی ، روانپزشکی ، مراقبت های ویژه و... توسط کادر و نیروهای متخصص زن فراهم گردد.
رئیس بیمارستان کوثر یزد متذکرشد:  این بیمارستان با دارابودن 70 تخت بستری، 3 اتاق عمل و کلیه بخش ها ویژه زنان در مجتمع بیمارستانی شهید صدوقی یزد واقع شده است.دکتر دهقان فیروزآبادی ادامه داد: همچنین در طبقه همکف این بیمارستان درمانگاه تخصصی ویژه زنان استقرار دارد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا