کارشناس اطلاع رسانی دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطر نشان ساخت: شهروندان می‌توانند هر گونه سوال دارو یشان را با شماره 09646  به صورت شبانه روزی و رایگان در میان بگذارند.
دکتر محمدرضا لطفعلیانی اظهار کرد: هموطنان می‌توانند سوالات دارویی خود و همچنین نحوه برخورد با فرد مسموم پیش از رسیدن به مراکز درمانی را به صورت تلفنی از مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم با شماره تلفن 09646 در میان بگذارید.
وی ادامه داد: شماره تماس مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم 09646 به طور شبانه روزی و بصورت رایگان می‌باشد.
وی یاداور شد: 30 مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم در کل کشور با شماره تلفن 09646 مشغول به فعالیت می باشند.
این کارشناس خاطر نشان ساخت: لحظات اولیه پس از بروز مسمومیت ، برای نجات فرد مسموم حیاتی می باشند. بلافاصله پس از برخورد با موارد مسمومیت با تلفن 09646 تماس بگیرید.
وی افزود: در صورت بروز مسمومیت پیش از هر اقدامی، جهت دریافت اطلاعات صحیح با 09646 و یا 115 تماس بگیرید.
لطفعلیانی گفت: وظیفه مهم مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم، راهنمایی فرد مسموم یا همراهان وی، برای کنترل و کاهش عوارض ناشی از مسمومیت می باشد و نه درمان مسمومیت.
وی افزود: اطلاعات ارائه شده توسط مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم، در لحظات اولیه بروز مسمومیت ، می تواند نجات بخش جان بیمار باشد؟ در موارد بروز مسمومیت با 09646 تماس بگیرید.
این مقام مسئول گفت: مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم با شماره تلفن 09646 راهنمای شما در لحظات اولیه بروز مسمومیت می باشند.
گفتنی است؛ مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم در تهران به صورت شبانه روزی و با شماره تلفن رایگان 09646 عهده دار پاسخ گویی به سوالات دارویی و موارد مسمومیت به صورت تلفنی می‌باشد.  
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا