با نفس کشیدن موبایلتان را شارژکنید!+عکس


درون ماسک، توربين هایی نصب شده اند که دم و بازدم را به برق تبديل مي كند.

محققان ماسك مفهومي طراحي كرده اند كه قادر است با استفاده از تنفس فرد،‌ تلفن همراه متصل به ماسك را شارژ كند.


به گزارش (ايسنا)، يك طراح با الگوبرداري از توربين هاي بادي براي توليد برق، يك ماسك مفهومي طراحي كرده است كه مي تواند از دم و بازدم فرد براي شارژ تلفن همراه هوشمند استفاده كند.


درون ماسك AIRE توربين هاي بادي ظريفي تعبيه شده اند كه انرژي باد حاصل از دم و بازدم فرد را به الكتريسيته تبديل مي كند. انرژي توليد شده از طريق يك كابل كوچك به دستگاه متصل مي‌شود و مي‌توان از آن براي شارژ باتري تلفن همراه و دستگاه‌هاي برقي كوچك استفاده كرد.


شارژ موبایل با نفس کشیدن


«ژوآئو لاموگليا» طراح ماسك مفهومي معتقد است، در صورت توليد انبوه اين محصول علاوه بر صرفه جويي در مصرف برق، افراد براي شارژ رايگان و بدون هزينه تلفن همراه خود به انجام ورزش نيز ترغيب مي شوند.


ماسك مفهومي AIRE‌ قابل استفاده در داخل و خارج از منزل،‌ هنگام خواب، پياده روي، ورزش و مطالعه است و اين انرژي رايگان در تمام ساعات شبانه روز و ايام هفته به سادگي در اختيار همه قرار دارد.


استفاده از انرژي هاي تجديدپذير مانند انرژي باد از دغدغه هاي اصلي كارشناسان محيط زيست است و انرژي حاصل از فعاليت هاي بدني انسان براي توليد برق از جمله مواردي است كه محققان طي سالهاي اخير توجه ويژه‌اي به آن داشته‌اند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا