به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه الغدیر استان یزد، محمد رجبی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری استان یزد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه اظهار داشت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری به عنوان یک حلقه تکمیلی اقدامات بسیج عمل می کند تا بتواند حمایت از نخبگان و اندیشه ورزان بسیجی را در ابعاد تازه تری دنبال کند.

وی ادامه داد: قبل از تشکل این سازمان، دفتر تحقیقات و مطالعات بسیج بود که در انجام پروژه های تحقیقاتی ملی و استانی فعالیت داشت و با آموزش و به کارگیری 130 نفر از پرسشگران بسیجی شروع به انجام این پروژه ها کرد.

رجبی  یادآور شد: با تشکیل جلسات متعدد و اتاق فکر با اقشار گوناگون، سرانجام در 10 شهریور ماه 87 سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری تشکیل و ماموریت هایی به ماموریت های قبلی آن افزوده شد و طی آن دفاتر تحقیقات و مطالعات در سراسر استان به این سازمان ارتقا پیدا کرد.

وی در ادامه گفت: از جمله کارهایی که پس از تاسیس سازمان باید صورت می گرفت؛ بحث تشکیل اتاق فکر برای انجام هرچه بهتر ماموریت های بسیج بود، که تقریبا 80 درصد این ماموریت ها توسط بسیجیان نخبه برنامه ریزی و اجرا شد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری استان بیان داشت: پس از ارسال صورتجلسات به تهران تصمیم بر این شد مرکزی تحت عنوان مرکز رشد خلاقیت، توسعه و نوآوری توسط سازمان تشکیل شود که با استقبال ما و هماهنگی با فرماندهی سریعا کارهای اولیه از جمله آماده سازی آزمایشگاه ها و کارگاه های مورد نیاز صورت گرفت.

وی ادامه داد: از سال 88 و تاسیس رسمی این مرکز با عنوان سردار شهید منصور عابدی، تمامی بسیجیان از اقشار مختلف طرح های خود را به این مرکز ارسال می کنند و آن ایده هایی که احساس می شود نیاز است که به محصول تبدیل شوند با استفاده از همین کارگاه ها و آزمایشگاه ها به طور رایگان به نتیجه می رسند.

این مقام مسئول در خصوص حمایت های مالی این مرکز از نخبگان گفت: با توجه به بودجه ای که در قالب برنامه های سال به ما داده می شود از طرح ها و ایده های نو و کاربردی حمایت می کنیم.

وی افزود: در سال 89 تعداد 54 طرح و در سال 90 نیز تا کنون 50 طرح برای ما ارسال شده که 50 درصد این طرح ها توسط کارگروه های این مرکز مورد ارزیابی و بررسی قرار و حمایت های مالی علاوه بر تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی نیز صورت گرفته است.

رجبی در پایان خاطرنشان کرد: طرح هایی که برآورد مالی آنها تا سقف 6 میلیون ریال باشد توسط همین مرکز به طور مستقیم حمایت می شود؛ اما طرح هایی با برآورد بیشتر و تا سقف 500 میلیون ریال با تایید کارگروه های استانی به سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فن آوری کشور جهت حمایت معرفی خواهند شد و طرح هایی که بیش از این مبلغ هزینه بردار باشند در کارگروه های ویژه ای در خارج از استان مورد ارزیابی و بررسی و نهایتا حمایت قرار خواهند گرفت.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا