مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد آموزشهای فنی و حرفه ای را انجام  فعالیتهایی دانست که می تواند فرد را برای احراز شغل ، حرفه و کسب و کار آماده نماید یا کارایی و توانایی وی را در انجام آن افزایش دهد .

حبيب الله كارگر ادامه داد : این آموزشها ، کسب مهارتهاي مختلف را در راستای تکنولوژی و علوم وابسته به همراه دانش های خاص مربوط به شغل و در بخشهای مختلف اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ارائه می دهد .

وي هدف از آموزشهاي فني و حرفه اي را  افزایش توانایی های دانش ، مهارت و قدرت درک افراد و انجام مطلوبتر کار در محدوده وظایف شغلی عنوان كرد و افزود :  از آنجایی که موضوع بیکاری یکی از مهمترین مسائل و مشکلات جهان است و در کشورهای در حال توسعه با توجه به عدم توازن ساختارهای اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی سهم بیشتری را بر توسعه دارد و با توجه به اینکه یکی از دلایل بیکاری در کشور فقدان مهارتهای مورد نیاز بازار کار از سوی جویندگان کار می باشد ، انتظار می رود آموزشهای مهارتی بتواند نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا کند .

وي تصريح كرد : در واقع خصیصه این آموزشها ، نوعی پرورش "کارآفرین" است ، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی ، قادر خواهند بود که فرصتهای شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت ، فرصت شغلی ایجاد نمایند .

كارگر تأكيد كرد : اینگونه آموزش مهارت ، فن و حرفه از نقش و تاثیرگذاری اقتصادی - اجتماعی مهمی برخوردار است چرا که معرف نوع مهمی از سرمایه گذاری در منابع انسانی است و با فراهم کردن زمینه های ارتقای دانش ، نگرش ها و مهارت های مورد نیاز بازار کار و اشتغال در زمینه های مختلف به توسعه اقتصادی کمک می کند .

وي خاطر نشان كرد : نقش این آموزشها در تغییرات اجتماعی ، فرهنگی به دلایل  کاهش سطح بیکاری ، میزان اعتبار بین الملی مدارک فنی و حرفه ای ، کاهش معضلات اجتماعی ، کمک در جلوگیری از مهاجرت بی رویه جوانان به شهرهای بزرگ ، کاهش تبعات منفی بیکاری ، بازسازی و نوسازی آموزشی ، توانمندسازی افراد برای زندگی بهتر بسیار مهم ارزیابی می گردد .

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد  با توجه به دگر گون شدن روابط توليد از لحاظ اجتماعي ، افزایش سلامت و بهداشت روانی ، افزایش امید به زندگی ، توسعه عرصه زندگی ، کار و حرفه ، بهبود روابط اجتماعی و مناسبات انسانی ، انتقال ارزشها و هنجارهای اجتماعی و جامعه پذیر نمودن افراد را از ديگر تأثيرات مثبت در راستاي آموزش مهارت هاي كسب و كار دانست .

كارگر يادآور شد : بشر امروز نیازهای فنی خود را متناسب با فن آوری های روز در حد بالا می بیند و به صورتی دنیای امروز را ترسیم می نماید که در همه بخش هاي جامعه ، مهارت های فنی و حرفه ای حرف اول را می زند .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا