افزايش صادرات كالا ،از گمرك يزد به خارج از كشور



در جلسه توسعه صادرات استان ،كه با حضور معاون برنامه ريزي استانداري و اعضا در محل استانداري تشكيل شد، رئيس سازمان بازرگاني استان در گزارشي اعلام كرد؛ در 9 ماهه امسال قريب به 110 ميليون دلار كالا از طريق گمرگ يزد به خارج از كشور صادر شده كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 49% و از لحاظ ارزش 9% رشد داشته است. اين كالا ها ، شامل پسته ، مغز پسته ، فروموليبدن ،اكسيد موليبدن، چاي ، مسنوجات، كاشي و سراميك مي باشد كه به كشورهاي عراق ، امارات ، انگليس ، افغانستان ، ايتاليا و اطريش صادر شده است.


مهراب اسكندري افزود؛ تا پايان سالجاري استان يزد ميزبان دو هئيت تجاري از كشورهاي تاجيكستان و عراق خواهد بود. وي اضافه كرد؛ با موافقت سازمان توسعه تجارت ايران در اسفندماه 85 يك هئيت تجاري از استان يزد عازم كشور مجارستان مي شود.
در اين جلسه مقرر شد، بمنظور استفاده بهتر از فرصتهاي گردشگري و صادرات كالا و خدمات دستگاههاي ذيربط، در اعزام تورهاي تجاري و پذيرش آن با سازمان بازرگاني استان هماهنگي لازم را انجام دهيد.
همچنين رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان با بيان اينكه يزد يكي از استانهاي مهم توريست پذير كشور مي باشد بر لزوم هماهنگي در واردات بازرگاني، تجاري و فرهنگي، براي جذب بيشتر توريست به استان تاكيد كرد .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا