ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت: با تأمین اعتبارات لازم فضای سبز بین راهی ابرکوه قابلیت 50 هکتار درختکاری دارد
محمد مهدی صادقی در مراسم روز درختکاری اظهار داشت: منابع طبیعی هر جامعه، ثروت آن جامعه محسوب می شود که تنها به نسل حاضر تعلق ندارد و توجه همگان به حفظ این میراث های گرانبهای خدادادی ایندگان را نیز از آن بهره مند می کند.
وی افزود : اگر در جهت حفظ ، احیاء و توسعه این منابع تلاش نشود در آینده شاهد جهانی غیر قابل زندگی خواهیم بود.
وی در ادامه اظهار داشت:فضائی که امروز در آن نهال غرس می شود فضای سبز بین راهی است که تاکنون 5 کیلومتر از آن درختکاری شده است.
صادقی افزود:با اعتباری که در سال 88 به این پروژه اختصاص یافت زیر ساخت های برای افزایش سرانه فضای سبز در ورودی شهرستان فراهم شد که تا به حال علاوه بر فراهم ساختن این زیرساخت ها، 5 کیلومتر از مسیر نیز نهال کاری شده است.
وی یادآور شد :در صورت فراهم شدن اعتبارات لازم، این طرح قابلیت توسعه 50 هکتار درختکاری را دارد که با توجه به موقعیت ویژه این محل، علاوه بر بیابان زدائی و توسعه فضای سبز امکان تفریحی مناسبی نیز برای مردم شهرستان و همچنین مسافران عبوری فراهم می شود.
صادقی در مورد تلاش های انجام شده در راستای بیابانزدائی در شهرستان، از تلاش های انجام شده در این راستا، از جمله زیر کشت رفتن بالغ بر 12000 هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان با گونه های مقاوم به خشکی خبر داد.
وی همچنین نیاز امروز شهرستان را، بحث مقابله با بیابان زائی اعلام نمود و خواستار توجه همگان به این مسئله مهم شد.
وی همچنین با بیان این مطلب که این اداره همه ساله و همزمان با شروع فصل در ختکاری اقدام به توزیع نهال در بین اقشار مختلف مردم می پردازد، از همگان خواست که به سهم خود در این کار یاری رسان منابع طبیعی باشند.
ارائه برخی از مقالات و اشعار منتخب فراخوان ادبی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه توسط پدید آورندگان و همچنین اهدای هدایای برگزیدگان آثار ارسالی از دیگر برنامه های این روز بود.
در پایان مراسم نیز مسئولان به همراه اعضاء بسیج سازندگی و جوانان هلال احمر به غرس نهال در این محل پرداختند.
مراسم روز درختکاری در فضای سبز بین راهی ورودی ابرکوه از سمت شیراز برگزار شد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا