یک فیزیوتراپیست در یزد گفت: ورزش برای بیمارانی که به مرض قند (دیابت) مبتلا می‌باشند مفید است. ورزش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، عروقی و سکته های مغزی را کاهش می دهد.


ذبیح الله برجسته  با اشاره به انجام فعالیت های ورزشی و فواید آن اظهارداشت: ورزش به مصرف مستقیم اسیدهای چرب مضرمی‌انجامد که روش مطمئن و مناسب درمان چاقی و پیشگیری از برگشت آن است، زیرا عضلاتی که تحت تأثیر فعالیت ورزشی‌اند بدون نیاز به انسولین انرژی خود را علاوه بر گلوکز (نوعی قند مورد مصرف بافت ها و سلول های بدن) از اسیدهای چرب تامین می کنند.


وی ادامه داد: ورزش باعث زیاد شدن مقدار گردش خون موثر در بدن می شود و از لخته شدن خون درسیاهرگ عمقی پا وهمچنین واریس جلوگیری می‌کند و دستگاه قلبی عروقی و دستگاه تنفس و ایمنی بدن را تقویت می‌نماید. همچنین اثرات مثبت ورزش بر دستگاه گوارش را نباید نادیده گرفت.


برجسته با بیان این مطلب که ورزش از افسردگی پیشگیری می‌کند تصریح کرد: ورزش روحیه فرد را بالا می‌برد و در زندگی خانوادگی و اجتماعی و در شغل افراد تاثیرات سازنده‌ای‌ دارد.


این فیزیوتراپیست خاطرنشان ساخت: تجربه نشان داده است یک‌ شخص سالم و تندرست وفعال معمولاً از موقعیت و پیشرفت شغلی بهتری نسبت به افراد چاق و کند برخورداربوده واز مبتلاشدن به آلودگی های اجتماعی، مثل سیگار کشیدن، مواد مخدر و ... خودداری می‌کندوبا اندیشه‌ای قوی می تواند بر مشکلات و معضلات خانوادگی و اجتماعی بهتر فائق آید.


برجسته عنوان داشت: افراد 90 یا 100 ساله طول عمر خود را مدیون ورزش و فعالیت‌های جسمانی‌اند، که هر نوع فعالیتی به طور طبیعی زندگی را شیرین و طول عمر را افزایش می‌دهد.


وی خوب نفس کشیدن، خوب و به اندازه غذا خوردن، تن را به فعالیت و ورزش وادار کردن و ایمان داشتن را از ستون‌های سلامتی انسان برشمرد.  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا