مراد عنادي سردبير گفتگوي ويژه خبري: احمدی نژاد دست ما را باز گذاشته بود

یزدفردا :دست ما براي پرسيدن سؤالات مختلف باز بود به گونه‌اي كه من سؤالاتي را در مورد هولوكاست، شعار مردي از جنس مردم و حضور پروين احمدي نژاد در انتخابات را مطرح كردم اما رئيس جمهور استقبال مي‌كرد.

مراد عنادي سردبير گفتگوي ويژه خبري شبكه 2 سيما در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، با بيان اين كه مصاحبه مستقيم شب گذشته با رئيس جمهور در فضايي كاملاً دوستانه انجام شد، گفت: دو دقيقه به آغاز اين مصاحبه باقي مانده بود كه به آقاي احمدي نژاد گفتم، سؤالات ما صريح و زياد است،اما ايشان استقبال كردند به گونه‌اي كه ما به مصاحبه‌اي هرچه صريح تر ترغيب شديم.
وي با اشاره به اين نكته كه در اين مصاحبه تقريباً تمام سؤالاتي كه در مورد دغدغه هاي عمومي بود، مطرح شد، افزود: صراحت احمدي‌نژاد زبانزد است. او به آنچه مي گويد اعتقاد دارد و به عنوان يك سياستمدار، واقعاً معتقد است كه روابط بين‌الملل بايد عدالت محور باشد.
اين كارشناس مسائل بين الملل با بيان اين كه قدرتهاي جهاني فقط به دنبال منافع خودشان هستند، اظهار داشت: نگاه احمدي نژاد عدالت محور است و معتقد است با تامين شدن عدالت جهاني، منافع همه تامين مي شود. البته شايد در روابط بين الملل اين مساله خيلي آرماني به نظر برسد اما از فهواي صحبت هايش مي شد فهميد كه معتقد به تغيير قواعد بين المللي است.
وي با اشاره به سوالي كه در مورد "ديپلماسي سخنراني هاي داغ" از رئيس جمهور پرسيد، افزود: ظاهراً ديپلماسي احمدي نژاد تهاجمي و احساسي است اما در پشت اين ديپلماسي، منطق و اعتقاد قرار دارد. اين يك ديپلماسي جديد است كه مي توان بر آن نام "ديپلماسي عدالت محور" نهاد.
سردبير گفتگوي ويژه خبري شبكه 2 ادامه داد : شايد بيش از 180 كشور دنيا قواعد كنوني حاكم بر جهان را پذيرفته باشند و معتقد به تغيير نباشند اما مردم جهان از ديپلماسي عدالت محور احمدي نژاد استقبال مي كنند و اين ديپلماسي عليرغم همه فشارها، به تدريج جاي خود را در جهان باز خواهد كرد.
عنادي با ابراز شگفتي از انرژي بسيار زياد احمدي نژاد و بيان اين كه اين انرژي در نوع نگرش رئيس جمهور نيز كاملاً مشهود است، گفت: در جنگ سردي كه بين ايران و امريكا جريان دارد، احمدي نژاد نگراني جدي ندارد و معتقد است دنياي امروز نمي تواند كشوري مثل ايران را بايكوت كند.
وي درباره سؤالات مطرح شده از رئيس جمهور و اين كه آيا اين سؤالات قبل از مصاحبه با دفتر رئيس جمهور هماهنگ شده بود، اظهار داشت : واقعاً سؤالات را خود ما مطرح كرديم و دست ما براي پرسيدن سؤالات ديگر در لابلاي مصاحبه، كاملاً باز بود به گونه‌اي كه من سؤالاتي را در مورد هولوكاست، شعار مردي از جنس مردم و حضور پروين احمدي نژاد در انتخابات را مطرح كردم. ما خيلي از اين مصاحبه راضي بوديم.
عنادي مصاحبه شب گذشته رئيس جمهور با گفتگوي ويژه خبري را بي نظير توصيف كرد و افزود : تلاش داريم اين مصاحبه ها باز هم ادامه يابد. ظاهراً مصاحبه شب گذشته بازتاب بسيار خوب و گسترده‌اي در داخل و خارج از كشور داشته است.
سردبير گفتگوي ويژه خبري شبكه 2 در پاسخ به اين سؤال كه چرا اين مصاحبه در دفتر رئيس جمهور انجام شد، خاطرنشان كرد: خود آقاي احمدي نژاد به ما گفت كه رفت و آمد تا سازمان صدا و سيما حداقل يك ساعت و نيم به طول مي انجامد و به خاطر اين كه رئيس جمهور حاضر نبود اين وقت را از دست بدهد، به ما گفت كه به دفترش برويم تا هم او به كارهايش برسد و ما هم در همانجا با ايشان گفتگو كنيم.

یزدفردا

www.yazdfarda.com

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا