مهمترین ویژگی های نمایندگان منتخب از نظر انجمن های علمی، فرهنگی و هنری دانشگاه یزد

بیانیه انجمن های علمی دانشجویی و کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه یزد برای حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دوازدهم اسفند ماه90

مسامحه در این امر ( انتخابات مجلس)در راس گناهان کبیره است ( امام خمینی )

مشاركت عمومي در اين انتخابات مهمتر از هر چيز ديگر است چرا كه نشان‌دهنده همبستگي ملي است و همبستگي ملي نيز كشور را در مقابل هرتوطئه‌اي مصون مي‌سازد، اما انتخاب نامزد اصلح نيز در ميان نامزدهاي صالحي كه صلاحيت آنها تاييد مي‌شود، داراي اهميت فراواني است.

هنر مردم اين است كه در انتخابات كسي را برگزينند كه به فكر دين و دنيا و فرهنگ ملت باشد و بتواند بار عظيم پيگيري اهداف مادي و معنوي نظام را بر دوش گيرد كه اين امر خطير، از عهده كسي برمي‌آيد كه با نشاط، پرحوصله، با همت، مقتدر و هوشمند باشد ( مقام معظم رهبري)

اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی بر کسی پوشیده نیست، جایگاه مجلس در نظام مردم سالاری دینی ما جایگاه ویژه‌ای است. امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در وصیت نامه الهی و سیاسی خود به همگان سفارش فرمودند که در تمام انتخابات در صحنه باشند. شرکت در انتخابات را یک تکلیف الهی و یک وظیفه عمومی می‌دانستند و همه را مسؤول سرنوشت کشور می‌دانند و بی شک گفتمان انقلاب اسلامی با رویکرد احیای ارزشهای الهی وانسانی و تاثیرگذاری خود به عنوان پدیده ای بی نظیر در عصر حاضر راهی جدید و روشن را برای بشریت با مدل مردم سالاری دینی ارایه داده است و مناسبات حاکمان خود برای استثمار ملت های جهان به ویژه ملت های مسلمان را بر هم زده و روحیه مقاومت در برابر استبداد جهانی و پیشرفت و تعالی انسان ها، مبتنی بر انتخاب و حرکت درسایه معنویت و تحقق ارزش های وعده داده شده الهی را به وجود آورده است. نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در وضعیتی برگزار می‌شود که فضای سیاسی کشور از تاثیر فتنه 88 به خوبی عبور کرده است و طی آن حماسه 9 دی 88 و حضور فزاینده مردم در سی ‌و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده و ضمن آن حلقه انحرافی نیز توسط مردم شناسایی شده است..

بر همین اساس اگر انتخابات با مشارکتی پرشور، رقابتی، سالم و در امنیتی کامل برگزار گردد، مجلس آتی، مجلسی کارآمد و در طراز انقلاب اسلامی خواهد بود. این مجلس می‌تواند از یک سو ظرفیت و پتانسیل لازم را برای اجرای الزامات دهه‌ چهارم انقلاب اسلامی فراهم آورد و از سوی دیگر شیب افول امریکا را از درون و در پارادایم بیداری اسلامی منطقه تشدید نموده و آن را بسوی فروپاشی سوق دهد لذا ما فرزندان ملت قهرمان،در سنگرهای جهاد علمی دانشگاهها وموسسات آموزش عالی ،از همه اقشار فهیم و مسلمان استدعا داریم با مشارکت حداکثری و انتخاب هوشمندانه خود به خلق حماسه ای دیگر در تشکیل مجلس همطراز گفتمان انقلاب اسلامی بپردازد.

بی تردید مجلس نهم در کارآمدی و تحقق گفتمان انقلاب اسلامی نقشی تعیین کننده خواهد داشت براین اساس مهمترین ویژگی هایی که در گزینش نمایندگان مجلس نهم لازم است مورد تاکید قرار گیرد عبارتند از: ولایتمداری- کارامدی – توجه به مصالح ملی – قانون مداری و خرد ورزی-عدم وابستگی به کانونهای قدرت وثروت – تبری از فتنه و انحراف وبرخورداری از پشتوانه بالای مردمی.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا