افتتاح نمایشگاه دانش آموزی معرفی مشاغل بومی و رشته های هنرستانها در بهاباد


اولین نمایشگاه دانش آموزی معرفی مشاغل بومی و رشته های هنرستانهای شهرستان بهاباد افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بهاباد، اولین نمایشگاه دانش آموزی معرفی مشاغل بومی و رشته های هنرستان های شهرستان با حضورفرماندار، رئیس و کارشناسان اداره آموزش و پرورش، جمعی از رؤسای ادارات و نهادهای دولتی ،مدیران هنرستان ها و صاحبان مشاغل در هنرستان کشاورزی قدس افتتاح شد.

فرمانداربهاباد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گرایش صحیح دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و كاردانش با توجه به نیازهای كشور برای برخورداری از نیروهای ماهر و متخصص را از سیاستهای مورد توجه دولت و آموزش و پرورش خواند.

«محمدرضا هدائی» خاطر نشان كرد: با برپایی چنین نمایشگاه هایی می توان دانش آموزان را با رشته ها و مشاغل مختلف فنی آشنا و به ادامه تحصیل در رشته های فنی ترغیب نمود.

رئيس اداره آموزش و پرورش بهاباد درحاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی و آشنایی دانش آموزان به ویژه دانش آموزان پایه سوم راهنمایی و پایه اول متوسطه، با مشاغل مختلف به منظور هدایت تحصیلی برای انتخاب رشته و جذب در هنرستان ها فنی حرفه ای و كار دانش به مدت یك هفته در هنرستان کشاورزی قدس بهاباد دایر می باشد.

«حسن عبداله ئيان» در ادامه اظهارداشت: در بخش معرفی رشته ها هنرستان کشاورزی قدس در رشته های ایجاد و نگهداری فضای سبز، گیاهان دارویی و امور دام، هنرستان فنی آزادگان در رشته برق و الکتروتکنیک و هنرستان کار و دانش الزهرا در رشتهای مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده، تولید چندرسانه ای، حسابداری مالی، اطلاعات و ویژگی های رشته ها را به دانش آموزان ارائه می نمایند.

عبداله ئيان افزود: در بخش معرفی مشاغل بومی شهرستان نیزشرکت های آرون پاد، تالی صنعت، کیمیاداران، فراورده های لبنی طوبی و چاپ دیجیتال بهانگار ویژگیها و مراحل انجام شغلهای مختلف را برای بازدید كنندگان به نمایش می گذارند.

وی یادآور شد: آثار برگزیده و برتر در نمایشگاه معرفی مشاغل شهرستان در نمایشگاهی كه به مناسبت هفته مشاغل در یزد برگزار می شود، به نمایش گذاشته خواهند شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا