به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: انسان باید به امور دنیوی و اخروی خود توجه کند و در این میان مسائل اجتماعی دارای اهمیت فراوانی است.

وی افزود: سرنوشت انسان‌ها به دست خود آنها سپرده شده به طوری که گام برداشتن اجتماع در راه صلاح و خیر و نیکی موجب سعادت می‌شود و نمونه بارز آن انقلاب اسلامی ایران است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انقلاب ایران موجب بازشناسی اسلام شد، گفت: دشمنان در طول تاریخ سعی کرده‌اند که مفاهیم اسلامی را به تدریج محو کنند زیرا سلسله‌های پادشاهی حکمرانی جوامع را به دست گرفتند در حالی که بر اساس آموزه‌های اسلامی، پیامبر یا امام معصوم باید در رأس حکومت قرار گیرد و پس از آن ولی‌فقیه جامع الشرایط که دارای مشخصاتی چون شجاعت و مدیریت باشد و همه این شرایط در آیت‌الله خامنه‌ای جمع شده است.

وی قم را آشیانه اهل‌بیت (ع) دانست و ابراز کرد: بر اساس روایات اسلامی، صدای اسلام ناب در آخرالزمان از قم به سراسر جهانیان خواهد رسید و کسی در سطح زمین باقی نخواهند ماند، مگر اینکه این ندای الهی را از قم بشنود.

نوری‌همدانی با بیان اینکه مفاهیم ناب قرآنی و اسلامی از جمله سوغات‌هایی هستند که زائران می‌توانند از قم برای دیگران هدیه ببرند افزود: در گذشته مردم نگاه خوش‌بینانه‌ای به آمریکا داشتند اما امام خمینی(ره) برای نخستین بار کلمه استکبار را برای آمریکا و ابرقدرت‌های جهانی به کار برده و چهره واقعی آنها را به مردم مسلمان شناساند.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: کارشناسان و مدیران کشور در رژیم پهلوی همگی سرسپرده آمریکا و غرب بودند در حالی که امروز به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های امام راحل(ره)،‌ ایران اسلامی دارای قدرت فراوانی در سطح جهان بوده و کشورهای غربی را به وسیله تحریم‌های نفتی تهدید می‌کند.

وی فرهنگ جهاد و شهادت را دیگر دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: یکی از ارکان انقلاب، ولی‌فقیه است زیرا در گذشته سلاطین ظالم و ستمگری بر ایران حاکم بوده و در سده‌های اخیر، ارتباط گسترده‌ای با ابرقدرت‌های جهانی داشتند در حالی که امام خمینی(ره) هدیه‌ای الهی یعنی ولایت فقیه را برای ایرانیان به ارمغان آورد.

نوری‌همدانی به وجهه مردمی انقلاب به عنوان رکن سوم جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: ملت ایران تلاش زیادی در طول سال‌های قبل و پس از انقلاب اسلامی انجام داده و شهدای زیادی را تقدیم اسلام کردند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: بازگشت دیکتاتور یمن ناشی از عدم رهبری در میان انقلابیون این کشور است زیرا وجود رهبری بزرگوار چون امام خمینی(ره) سبب مدیریت بحران‌ها شده و ملت ایران را به پیروزی رساند.

وی با اشاره به بیانات رهبری انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه 14 بهمن گفت: دشمنان همواره در کمین انقلاب اسلامی هستند بنابراین مردم باید با حضور گسترده خود در همه صحنه‌ها به ویژه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، وظیفه خود را در حفاظت از این نظام انجام دهند.

نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: برگزاری انتخابات باشکوه و پررنگ در ایران،‌ نشانه علاقه مردم به نظام اسلامی است.

این مرجع تقلید ضمن محکوم کردن قرآن‌سوزی توسط نظامیان آمریکایی در افغانستان افزود: ملت ایران باید به این مسئله اعتراض کرده و نفرت خود را از این اقدام نشان‌ دهند.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگ جهاد و شهادت گفت: آموزه‌های اسلامی در این زمینه تنها به منظور آزادسازی مستضعفین بوده و هدف از آن، جنگ و خونریزی نیست.

نوری‌همدانی ضمن قرائت بخشی از اشعار خود که در دوران دفاع مقدس سروده شده بود، گفت: در قرآن کریم آمده است که ملک و حکومت اعطا شده به حضرت داود به واسطه نبرد و جهاد با جالوت بوده است.

استاد حوزه علمیه قم فرهنگ و حکومت اسلامی را در گرو جهاد با مستکبران و ستمگران و نابودی آنها دانست و خاطرنشان کرد: امروز چشم جهانیان به ایران دوخته شده و استحکام این سنگر بزرگ به شرکت در انتخابات به عنوان یکی از صحنه‌های حضور همه اقشار جامعه و نیز توسعه صنایع پیشرفته از جمله انرژی هسته‌ای و تجهیزات نظامی بستگی دارد.

وی ضمن سفارش همه نیروهای سپاه پاسداران به مطالعه آثار امام خمینی(ره) افزود: دفتر تبیان در 50 جلد و صحیفه نور از جمله کتاب‌هایی هستند که باید به عنوان کتاب بالینی همه مردم قرار گیرد ضمن اینکه مطالعه وصیت‌نامه سیاسی الهی ایشان نیز دارای اهمیت فراوانی است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا