به گزارش خبرنگار یزدفردا به نقل از تابناک، «ران پال» کاندیداهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر مخالفت خود را با حمله نظامی آمریکا به این کشور اعلام کرد.

وی که در  مناظره ای در  ایالت آریزونا ،صحبت می کرد در این باره گفت : ما نمی دانیم که ایران سلاح هسته ای دارد . ما مدرکی در این زمینه نداریم . من نمی خواهم که ایران سلاح هسته ای داشته باشد ، اما ما آنقدر ایران را تهدید کرده ایم که آنان تشویق می شوند که سلاح هسته ای داشته باشند. وی افزود اگر شما نگاهی به نقشه ایران بیاندازید خواهید دید که ماه 45 پایگاه نظامی در دور و بر ایران ایجاد کرده ایم ، این آمار به غیر از تعداد زیر دریایی های ما در اطراف ایران است .  ایرانیان به کسی حمله نخواهند کرد ، آن وقت ما از وجود یک بمب هسته ای نگران شده ایم .

ران پال همچنین افزود که اتحاد جماهیر شوروی 30000 بمب اتم داشت ، اما ما با این کشور گفتگو کردیم و جنگی هم اتفاق نیفتاد .

وی خطاب به دیگر کاندیداهای جمهوریخواه گفت تنها نکته ای که من با شما می گویم که رفتن به جنگ یعنی کشتن مردم و اگر هم می خواهید بجنگید از مردم بپرسید و از کنگره اجازه بگیرید. . وی خطاب به مردم گفت مردم جنگ یعنی کشته شدن شما.

این کاندیدا ی جمهوریخواه همچنین گفت وقتی ما می توانیم با اتحاد جماهیر شوروی صحبت کنیم چرا با کشوری که علیه او هیچ مدرکی نداریم چنین کاری را انجام نمی دهیم؟

لازم به ذکر است در حال حاضر در آمریکا 7 کاندیداهای جمهوریخواه در حال رقابت هستند تا در نهایت یک نفر از آنان خود را برای رقابت با باراک اوباما در اواخر سال جاری میلادی آماده  کند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا