دکتر فتح الهی:

ورزش ابزار سیاست نيست

وی با تاکید بر اینکه قوی ترین شبکه اجتماعی در هیات های ورزشی است، اذعان کرد: برای بالا بردن میزان مشارکت اجتماعی در استان باید یک حرکت اجتماعی مستحکمی شکل بگیرد و نقش ورزش در این میان بی بدیل است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربايجان غربي از تبلیغات انتخاباتی برخی سیاسیون با حمایت ورزشکاران  انتقاد کرد و گفت: شرافت ورزشی و مردانگی جریان ورزش نباید بخاطر برخی منافع سیاسی افراد لطمه ببیند. اصولا ابزاری بودن ورزش در دست سیاست شايسته جامعه ورزشي نيست.

دکتر فتح الهی در جمع روسا و نایب رئیسان هیات های ورزشی استان آذربايجان غربي با تقدیر از جامعه ورزشی به خاطر حضور پر شور در راهپیمایی 22بهمن،اظهار داشت : مردمی بودن جریان هیات های ورزشی و تکیه بربدنه اجتماعی مردم از ویژگی های بارز این هیات هاست. عشق و علاقه فردی در این حوزه ها حرف اول را می زند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار در ادامه با تاکید بر اینکه اداره کل ورزش و جوانان تنها تسهیل کننده امر ورزش جوانان استان است، افزود: باید برای پیشبرد اهداف هم افزایی صورت بگیرد. چرا که  ورزش همیشه یک واقعیت انکار ناپذیر است.

وی به بهینه سازی سیستم های مدیریتی در جهت بهبود مدیریت ورزش تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: در تفکر نظام سازمانی دینی مدیر باید تسهیل کننده باشد و سیستم مدیریت را بهینه کند.
دکتر فتح الهی استفاده از تجربه های مثبت بشری را مورد اشاره قرار داد و افزود: نظام پیشرفت در دنیای امروز تصاعدی و هندسی است و ما نمي توانيم خود را از دستاوردهاي علم بشري و تجربه هاي به دست آمده بي نياز بدانيم.

وی با بیان اینکه ورزشکاران و قهرمانان فقط  به خاطر امکانات موفق نشده اند، تصریح کرد: همت  و اراده بالا در رسیدن به پیروزی حرف اول را می زند.

فتح الهی اضافه کرد: باید به جوانها نقش داد تا خود را نشان دهند. نباید صرفا امکانات ارایه شود بلكه بايد جوانها احساس عضویت در جامعه و مسئولیت نسبت به سرنوشت اجتماعي بكنند و گرنه نمی توانند نقش آفرین باشند. این روحیه مسئولیت پذیری را باید در جوانان تقویت کرد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربايجان غربي در ادامه به آورده و توانمندی مسؤولين و اعضای هیات های ورزشی اشاره کرد و ادامه داد: باز سازی و به روز بودن خیلی مهم است. در حال حاضر سنتی حرکت می کنیم که باید با آشنایی با اصول نوین علم ورزش و برگزاری کارگاهها ی تخصصی این نقیصه برطرف گردد.

دکتر فتح الهی در عین حال تاکید کرد: نباید پر کاری ما را از استاندارد سازی دور کند. الان که ورزش استان رونق گرفته باید تعریف هایی برای استاندارد سازی ارایه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست از تبلیغات انتخاباتی برخی سیاسیون با حمایت ورزشکاران  انتقاد کرد و گفت: شرافت ورزشی و مردانگی جریان ورزش نباید بخاطر برخی منافع سیاسی افراد لطمه ببیند. ابزاری بودن ورزش در دست سیاست شايسته جامعه ورزشي نيست.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در ادامه یاد آور شد: جامعه ورزشی می تواند به اصل مشارکت در نظام سیاسی کشور کمک کند و اصولا ورزش در جریانات اجتماعی باید حضور داشته باشد و جریان ورزش در چنین مواقعی بی تفاوت نیست.

وی با تاکید بر اینکه قوی ترین شبکه اجتماعی در هیات های ورزشی است، اذعان کرد: برای بالا بردن میزان مشارکت اجتماعی در استان باید یک حرکت اجتماعی مستحکمی شکل بگیرد و نقش ورزش در این میان بی بدیل است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا