معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد:
 نیکوکاران یزدی رتبه دوم کشوری را کسب نمودند 
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد گفت: مردم ولایتمدار و خداجوی استان یزد با مشارکت خود در کمک رسانی و دستگیری از محرومین و نیازمندان جامعه با اهداء 116میلیارد و 938 میلیون ریال بصورت کمکهای نقدی و غیر نقدی رتبه دوم کشوری در این زمینه را کسب کردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد،"محمد رضا غریب نواز" اظهار داشت، استان یزد در بخش سرانه صدقات رتبه اول و در حوزه کمکهای مردمی رتبه دوم را در 9 ماهه سال1390 به خود اختصاص داده است که این امر بیانگر مشارکت خوب مردم متدین استان در انجام سنتهای حسنه الهی است.
وی افزود: امسال درماه مبارک رمضان این نهاد نسبت به گستراندن سفره های افطاری جهت اطعام نیازمندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد درمساجد و مراکز خیریه بصورت غذای گرم و خوراکی های بسته بندی شده جهت توزیع درب منزل مددجویان اقدام نمود که در این راستا مبلغی بالغ بر17 میلیارد و 487 میلیون ریال اختصاص یافت. وی همچنین ازجمع آوری کمکهای مردمی (نقدی و غیرنقدی) در قالب طرح همیان مولا(ع) در ماه مبارک رمضان به ارزش 32 میلیون ریال خبر داد.
محمدرضا غریب نواز مبلغ جمع آوری شده کفارات عمد و غیر عمد را در ماه مبارک رمضان921 میلیون ریال و مبلغ فطریه جمع آوری شده را یک میلیارد و 239 میلیون ریال بیان کرد.
وی افزود : در جشن ملی و معنوی عاطفه ها که درآستانه سال تحصیلی به منظورکمک رسانی به دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند با محوریت مدارس برگزارگردید مبلغی بالغ بر 6 میلیارد و 458 میلیون ریال ، جمع آوری و توزیع گردید.
وی ارزش نذورات قربانی در روز عیدقربان را 4میلیارد و561 میلیون ریال وکمکهای جمع آوری شده جهت مردم قحطی زده سومالی و غیره را 2 میلیارد و432 میلیون ریال، عنوان کرد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد تصریح کرد: در طی 9 ماهه سالجاری در اجرای سنت حسنه عقیقه نیز مبلغی بالغ بر135 میلیون توسط نیکوکاران استان به این امر اختصاص یافت.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا