یزدفردا :دكتر حسين هادي طي مراسمي به عنوان سرپرست جديد دانشكده پيراپزشكي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد معرفي و ازخدمات دكتر محمدباقر خليلي سرپرست سابق اين دانشكده تقديرشد. 

دكتر ميرمحمدي رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد به شرح مراتب علمي اين دو استاد دانشگاه پرداخت و كمتر شدن مسئولين اجرايي را به معناي نفي عملكرد آنها ندانست؛ بلكه خواستيم تا افراد جوان‌تر از تجارب ديگر اساتيد استفاده نمايند.

وي حق و جايگاه واقعي دانشگاه را فراتر از وضع موجود دانست و اظهار اميدواري كرد؛ تا با همت و درايت و صرف وقت همه نيروها اين هدف حصول گردد.

دكتر ميرمحمدي در ادامه به بخشي از عملكرد دانشگاه در طي چند ماه اخير اشاره كرد و افزود: خوشبختانه با پيگيري‌هاي انجام و جلسات متعددي كه با وزير، استاندارو نمايندگان مجلس برگزار شده، پرداخت‌هاي پرسنلي و جاري دانشگاه به حد قابل قبولي رسيده است.

وي خاطرنشان كرد: در بخش دانشجويي امكانات خوابگاه دانشجويان از قبيل تخت و سلف سرويس متحول شده است و ارتباط مسئولين و دانجشويان بيشتر شده و كيفيت غذا مناسب‌تر شده است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي يزد ادامه داد: در حوزه معاونت آموزشي، جذب هيات علمي دانشگاه افزايش يافته و رشته تخصصي قلب و عروق از سال جاري در دانشگاه پذيرش دستيار را شروع نموده و پذيرش دستيار دوره تخصصي طب كار نيز در شوراي گسترش آموزش پزشكي تصويب شده است و با ساماندهي طرح تمام وقت شدن اعضاي هيات علمي، فعاليت حوزه آموزش نيزارتقاء ‌يافته است.

وي گفت: همچنين مجوز ايجاد دانشكده داروسازي در دانشگاه علوم پزشكي يزد به شرط كمك خيرين دراحداث و تجهيز آن اخذ گرديده است و در رشته‌هاي راديولوژي، جراحي عمومي وچشم پزشكي وارتوپدي نيز مجوز پذيرش دستيار تخصصي آن اخذ شده است.

دكتر ميرمحمدي در ادامه انتقال دانشگاه پزشكي به داخل شهر را موجب فراهم گرديدن رفاه دانشجويان و اساتيد دانست و تشكيل منظم جلسات شوراي پژوهشي دانشگاه، فعال نمودن دفتر مجله دانشگاه، افزايش طرح‌هاي تحقيقات و پيگيري تصويب دو مجله تخصصي براي دانشگاه و مقالات متعددد اعضاء‌ هيات عملي را از موفقيت‌هاي بخش پژوهشي برشمرد.

وي يادآور گرديد: در بخش بهداشت نيز انجام 6 سفر شهرستاني هيات رئيسه دانشگاه و آشنايي از نزديك با مسائل بهداشت و درمان شهرستان‌ها و همچنين اختصاص اعتبارات لازم براي مشكلات عمراني و اجرايي شهرستان‌ها از ابتكارات اخير دانشگاه بوده است؛ كه رضايت كاركنان و مسئولين شهرستان‌ها را در پي داشته است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد ضمن مطلوب ارزيابي كردن شاخص‌هاي بهداشتي استان، فعاليت حوزه غذا و دارو را نيز مثبت دانست و جذب قريب 700 ميليون تومان از وزارت متبوع و اجراي‌ طرح‌هاي نظارتي حوزه غذا و دارو را از توفيقات اين معاونت دانست و پيگيري‌هاي اخير را باعث كاهش بدهي‌هاي دارويي استان دانست.

دكتر ميرمحمدي در پايان، فعال نمودن احداث طرح جامع دانشگاه و تجميع ساختمان‌هاي دانشگاه و پيگيري راه‌اندازي كلينيك تخصصي دانشگاه از ديگر امورعنوان داشت.

در ادامه اين مراسم دكتر هادي سرپرست جديد دانشگاه پيراپزشكي نيز توفيقات دانشكده پيراپزشكي را ناشي از اعتماد هيات رئيسه و نظر مساعدشان، زحمات كاركنان و اعضاء هيات علمي، و تلاش دانجشويان فعال و علاقمند ذكر كرد و خواستار افزايش كادر هيات علمي اين دانشكده شد.

قابل ذكر است، دكتر حسين هادي عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي و داراي دكتراي رشته ايمونولوژي مي‌باشد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا