مجلس خاموش نمی‌خواهیم

یزدفردا : صدای ملت در حال تکمیل لیست خود است و تا کنون 9 نفر از اعضای این لیست اعلام شده‌اند و در آینده نزدیک، مابقی این افراد نیز اعلام خواهند شد.


به گزارش «تابناک»، حمیدرضا کاتوزیان با بیان این مطلب گفت: صدای ملت ائتلافی به آن معنا، اصلاح‌طلب نخواهد داشت، ولی از ظرفیت‌ها و افراد دلسوزی که در میان اصلاح‌طلبان هستند و مورد تأیید شورای نگهبان هم واقع شده‌اند، استفاده خواهد شد.

این عضو شاخص اصولگرایان مجالس هفتم و هشتم در ادامه افزود: ما معتقد به دیواری که بین جناح‌های سیاسی کشور کشیده است، نیستیم و بر این باوریم که شایسته سالاری و دغدغه مردم و نظام داشتن، مهمتر از وابستگی به یک جریان یا گروه است، همان گونه که من به عنوان یک فردی که خود را اصولگرا می‌دانم، در میان اصلاح طلبان افرادی شایسته و متدینی را می‌شناسم که در مدت حضور در مجلس، وظایف نمایندگی خود را به خوبی به انجام رساندند و از سوی دیگر، بین اصولگرایان افرادی هستند که ناکارآمدی آنها  برای همه مشهود است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه معیار صدای ملت، کارآمدی و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی است، گفت: مردم دیگر از این خط و خط بازی‌های کلیشه‌ای خسته شده‌اند و به دنبال افرادی هستند که به فکر درد آنها باشند، زیرا نیاز امروز کشور به اسم و رسم نیست، بلکه استفاده از افراد متعهد و متخصص در عرصه‌های گوناگون، چاره درد مشکلات کشور است.

این استاد دانشگاه با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی و مشکلات اقتصادی اخیر، خاطرنشان کرد: با توجه به بیکاری گسترده و مشکلات روزافزونی که اروپاییان و آمریکایی‌ها برای انقلاب ما ایجاد کرده‌اند، بهتر است دیگر گروه‌ها به جای اینکه لیست‌های خود را بر پایه اینکه آیا از فرد مورد نظر آنها برای ریاست مجلس حمایت می‌کند یا خیر، ببندند، به فکر این باشند که این افرادی را که به عنوان اصلح به مردم معرفی می‌کنند، آیا توانایی فکری و علمی قانون گذاری برای حفاظت از منافع ملی را دارند یا خیر؟

کاتوزیان با تأکید بر اینکه اصول انقلاب  اسلامی همچون اعتقاد به خط رهبری و امام(ره)، محور لیست بندی صدای ملت است، گفت: افرادی در لیست صدای ملت معرفی خواهند شد، که  به همراه اینکه مورد تأبید شورای نگهبان هستند، از شهرت و حسن عمل در مجالس کنونی و قبلی نیز برخورار بوده‌اند. برخی از این افراد همچون آقای محجوب و خانم جلودارزاده به جریان اصلاحات و برخی همچون آقای امیدوار رضایی و حجت الاسلام عسکری به جریان‌های اصولگرا نزدیک هستند؛ بنابراین، ملاک عمل صدای ملت  وابستگی سیاسی افراد نبوده و نخواهد بود، بلکه تلاش آنها برای احقاق حقوق ملت و کمک‌هایشان برای شنیده شدن صدای موکلانشان است.

سخنگوی صدای ملت در اثبات سخنان خود گفت: برای نمونه، آقای مجحوب چهره‌ای اصلاح طلب است که همه تلاش و دغدغه‌اش در دوران نمایندگی، دادن حقوق کارگران و خواسته‌های آنها بوده است و همیشه تلاش کرده حرف گروهی را بزند که انصافا از محروم‌ترین اقشار جامعه بوده یا خانم جلودارزاده نیز از همین جریان با تدین و تقیدی که دارند، سوابق خیلی خوبی در حمایت از قشر کارگر در مجالس گذشته داشته‌اند.

کاتوزیان با اشاره به قرار دادن افرادی از لیست جبهه ایستادگی در لیست صدای ملت، اظهار داشت: آقایان امیدوار رضایی، علی عسکری و غفوری فرد افرادی هستند که از نامزدهای جبهه ایستادگی تا کنون در لیست صدای ملت قرار گرفته اند. سوابق و موضعگیری‌های این افراد هم برای مردم و موکلان آنها روشن است و هیچ مانعی برای حضور افرادی که در سایر لیست‌های اصولگرا و اصلاح طلب نداریم، زیرا اساسا ملاک گزینش افرادی هستند که برای آینده کشور مفید باشند و در مقابل فشارها از مواضع بر حق خود کوتاه نیایند و بیش از منافع شخصی، منافع ملی و نظام برای آنها مهم باشد.

وی در پاسخ به این که آیا انتقاد از دولت دلیل حذف برخی چهره‌های نام آشنای اصولگرا از لیست جبهه متحد شده است، گفت: اینکه این دوستان چه کسی را در لیست خود قرار داده‌اند، سلیقه خود آنهاست. هرچند به نظر می‌رسید می‌توانستند با سعه صدر و افق دید بیشتری این لیست را تهیه کنند؛ اما به نظر من، به جای اینکه گروهی به فکر این باشد که مجلس را قبضه کنند و همه تلاش خود را در این راستا به کار بندد، باید تعاریف جامع تری را ملاک معرفی افراد به اسم اصولگرایی می‌کردند.

کاتوزیان با اشاره به اینکه بیشتر افراد حاضر در لیست صدای ملت کسانی هستند که بجد پیگیر سوال از رئیس جمهور بودند، گفت: مجلس نهم باید از نمایندگانی تشکیل شود که برآورده کردن مطالبات به حق مردم و اجرای اصول قانون اساسی از دغدغه‌های اصلی آنها باشد و مجلس کارآمد مجلسی است که باید ضمن نظارت بر دولت و سایر دستگاه‌ها، هر گاه آنها از ریل خارج شدند، آنها را به راه قانون و عملی کردن وعده‌هایی که به مردم داده‌اند، هدایت کند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه با تأکید بر اینکه از اصلی‌ترین وظایف مجلس حل مشکلات مردم است، گفت: یک مجلس خاموش در برابر انبوه تخلفات و قوانین اجرا نشده چگونه می‌تواند، داعیه دفاع از نظام و حقوق مردم را داشته باشد؟


منبع:تابناک
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا