اعظم السادات میرجلیلی _ خبرنگار یزدفردا، مراد علي مير افزود: سرمايه گذاري خارجي مي تواند به اصلاح نظام مديريت و تبادل تجربيات اقتصادي و به كارگيري فناوري نوين منجر شود.

وي تصريح كرد: همچنين اين امر فعال شدن اقتصاد كشور، افزايش اشتغال و استفاده از ظرفيت هاي خالي ، افزايش كمي و كيفي محصولات ، توسعه صادرات، بهبود شرايط زندگي مردم و شادابي اقتصادي جامعه را به همراه دارد.

رييس سازمان اقتصادي و دارايي استان يزد اظهار  داشت: بهبود روابط بين الملل، حضور در مبادلات بين المللي و ارتباط با بازارها و فرصت هاي جهاني و استفاده از امتيازات، تسهيلات و معافيت هاي بين المللي از ديگر آثار مثبت سرمايه گذاري خارجي است.

وی  تصريح كرد: سرمايه گذاري خارجي به اندازه اي عامل شتاب دهنده رشد اقتصادي و توسعه كشورها محسوب مي شود كه برخي كشورها نظير چين، امارات و عربستان علي رغم داشتن مقادير قابل توجهي دخاير ارزي، بازهم نهايت كوشش خود را در جهت جذب سرمايه گذاري خارجي به كار مي برند و از اين طريق سعي در تضمين قدرت اقتصادي و سياسي خود دارند.

وي اطلاع رساني در خصوص جذب سرمايه گذاري خارجي را مورد تاكيد قرار داد و از اين امر به عنوان يك ضرورت براي جلب سرمايه گذاري خارجي ياد كرد و گفت: شناخت متقاضيان داخلي از كانون هاي سرمايه در جهان و آشنايي با فنون مذاكره و اطلاع كانون هاي سرمايه گذار بين المللي از وجود طرح هاي خارجي از موضوعاتي است كه در اين مبحث بايد دنبال شود.


دبير ستاد و مركز خدمات سرمايه گذاري استان يزد گفت: در اين راستا، همايش بين المللي معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري اوايل سال آينده در استان يزد برگزار مي شود.


وی ادامه داد: طي سالهاي اخير با اقدامات انجام شده روند سرمايه گذاري در استان يزد روبه رشد است و جهش قابل ملاحظه اي يافته است.


همچنين گروههاي مختلف سرمايه گذار داخلي و خارجي آمادگي خود را براي سرمايه گذاري در اين استان اعلام كرده و برخي آنها نيز در حال فعاليت در اين بخش هستند.


استان صنعتي و معدني يزد، داراي ظرفيت ها و پتانسيل هاي ويژه براي سرمايه گذاري است و وجود واحدهاي صنايع ، معادن، كارخانجات و واحدهاي بزرگ توليدي نظير فولاد، سنگ آهن بافق، زغال سنگ طبس و كاشي اين استان را به قطب صنعتي و معدني كشور تبديل نموده است و بستر و زمينه لازم را براي سرمايه گذاري در اين بخش  فراهم نموده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا