به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت،"ابوالقاسم دهقان" در جلسه آموزشي توجيهي برنامه هاي تبليغاتي كاندیداهای دوره نهم مجلس كه با حضور نامزدها،فرماندار ميبد،بخشداران، رئيس هیات نظارت و بازرسی شهرستان تفت و ميبد و... برگزار شد بر حفظ حرمت و جایگاه كاندیداهای رقیب از سوی هر یك از كاندیداها تاكید كرد.
وی خاطر نشان كرد: كاندیداها وظیفه دارند برنامه ها، عملكرد و سوابق كاری خود را بدون تخریب كاندیدای رقیب به مردم ارایه دهند و زمینه را برای حضور حداكثری و انتخاب آگاهانه مردم مهیا كنند.
وی تصریح كرد: كاندیداهای نهمین دوره مجلس باید این واقعیت را پذیرا باشند كه طبق قانون در نهایت يك  نفر توسط رای مردم به عنوان نماینده مردم تفت و ميبد در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می كند كه در این شرایط باید حرمت و جایگاه یكدیگر را محترم بشمارند.
رئيس مركز حوزه انتخابيه تفت و ميبد با بیان اینكه سه مجموعه برگزار كنندگان، كاندیداها و مردم در برگزاری انتخابات دخیل هستند، ادامه داد: مجموعه برگزاركنندگان و كاندیداها باید شرایط را برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشكوه فراهم كرده تا مردم با حضور حداكثری بار دیگر پای صندوق های رای حضور یافته و برگ زرین دیگری بر تاریخ سیاسی ایران بیفزایند.
وی بیان داشت: مجموعه برگزار كنندگان انتخابات نیز همواره دو اصل رعایت كامل قانون و امانت داری را در سرلوحه كاری خود قرار داده اند و حق طرفداري و حمايت از هيچ يك كانديداها ندارند و این قول را به مردم و كاندیداها می دهیم كه تا پایان امانت دار كاندیداها و رای مردم باشند.
فرماندار تفت مردم را سومین مجموعه برگزاری انتخابات دانست و گفت: با توجه به اینكه مردم انتخاب كننده نهایی هستند، باید كاندیداها و مجموعه برگزاركنندگان برای حضور حداكثری مردم در پای صندوق های رای و انتخاب آگاهانه آنها تلاش كنند.
ابوالقاسم دهقان اسراف نکردن در تبلیغات، انصاف در گفتار، احترام متقابل و دوری از تهمت،   پرهیز از دادن وعده های واهی، پرهیز از شعارزدگی، پرهیز از اختلافات و دوری از فریب کاری را از جمله موارد اخلاق انتخاباتي نامزدها در زمان انتخابات برشمرد و خواستار رعايت آنها شد.
فرماندار میبد هم در اين جلسه با تاکید بر اینکه مجلس از جایگاه بالایی برخوردار است، گفت:  یکی از نیازمندی‌های نظام مقدس ما، یک انتخابات باشکوه و با حضور حد اکثری مردم است، كه چنین انتخاباتی می‌تواند یک نقطه قوتی باشد برای قیام‌های اسلامی در جهان. وی افزود: استکبار نیز نگاه گستر ده ای به این انتخابات دارد تا کشور ما را به چالش بکشد.
محمدرضا رجائي ادامه داد: ما چه انتخابات با حضور حد اکثری داشته باشیم چه نداشته باشیم، استكباربه دنبال آن است که بین مردم تفرقه بیندازند مانند انتخابات ریاست جمهوری قبل که با حضور بیش از 85 درصد مردم در انتخابات شرکت کردند ولی آن‌ها می‌خواستند کشور را به بحران ببرند و با درایت رهبر معظم انقلاب نتوانستند خواسته خود را عملی کنند.
رئيس هيات نظارت شهرستان تفت هم در اين جلسه به رعايت قانون و اخلاق در تبليغات تاكيد و گفت:بایددرچهارچوب اسلام و قوانین حرکت کرده و گونه ای تلاش و تبلیغات کنید که باعث تفرقه بین مردم نشود. وی افزود: انتخابات هم حق است وهم تکلیف، حق است چون آن کس که لایق است باید در این جایگاه قرار بگیرد و تکلیف است چون اگر عمل نکنیم یک فرد نالایق در این جایگاه قرار می‌گیرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا