پاسخ ستاد انتخاباتی مهندس سید کاظم وزیری  به سخنان  میرزا محمد کاظمینی

 



رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ ...
پروردگارا مرا از در راستی و درستی وارد کن و از در راستی و درستی خارج ساز (سوره اسراء آیه 80)

با سلام

با عنایت به اینکه در مطلبی تحت عنوان  "میرزا محمد کاظمینی کاندیداهای جریان انحرافی در یزد را معرفی کرد" نوشته شده توسط آقای میرزا محمد کاظمینی، کاندیداهای جریان انحرافی در استان البته به ضن ایشان معرفی شده اند .

هرچند کهمبنای نظرات  ایشان را می توان در مطلب خود ایشان یافت که فرموده اند " در البته درستی و نادرستی این تحلیل مربوط به مسئولیتهای این آقایان می باشد و عدم تایید صلاحیت اولیه این کاندیداها و تایید بعدی آنان، این ظن را افزایش می دهد."

و با این اعتقاد که مخاطبان فضای مجازی از قشر تحصیلکرده و با سواد جامعه هستند خود بهترین تحلیل گر و قاضی خواهند بود و نیازی به جواب و پاسخ ندارد اما به احترام مخاطبان فهیم و بزرگوار یزدفردا لازم دیدیم که حداقل مطالبی را جهت تنویر افکار عمومی و نویسنده محترم انعکاس دهیم .

در ابتدا توجه ایشان و مخاطبان سایت وزین یزدفردا را به کلام رهبر معظم انقلاب جلب می کنیم که  در تاریخ 28 .01 .1368  در خطبه های نماز جمعه ی تهران فرمودند :

بعضی‌ ها نمی‌ دانند اهمیت غیبت و تهمت و افتراء و گفتن حرف، بدون اطلاع و علم را که چقدر زیاد است و چقدر دل انسان را تیره و تار می‌ کند و انسان را از خدا دور می‌ کند! بعضی‌ ها نمی‌ دانند که نقل کردن شایعات نسبت به این و آن و بدبین کردن لولا [ اذ سمعتموه ] ظنّ المؤمنون و » ! افرادی‌ نسبت به یکدیگر چقدر بد است و گناه است و اسلام چطور با این برخورد می‌ کند چرا مؤمنین و مؤمنات به همدیگر حسن ظن نداشته باشند؟ نسبت به هم خوشبین نباشند؟ بنای‌ « المؤمنات بأنفسهم خیراً جامعه ی‌ اسلامی‌ بر این است اصلاً که همه ی‌ مردم نسبت به هم در جامعه ی‌ اسلامی‌ خوشبین باشند؛ هیچکس به هیچکس بدبین نباشد. این چگونه ممکن است عمل بشود؟ این در صورتی‌ است که بیخودی‌ اگر یک چیزی‌ راجع به یک نفر شنیدید شما، منتظر فرصتی‌ نباشید که یکی‌ را پیدا کنید فوراً این حرف احتمالاً دروغ را، احتمالاً تهمت را پرتاب کنید توی‌ فضا و چند نفر دیگر هم از آن مطلع بشوند. بعضی‌ این کار را انجام می‌ دهند با کمال ساده دلی‌ و نمی‌ دانند این کار بد است."

 

که هرچند پاسخ اینگونه حرکت های تخریبی را ملت فهیم و مومن دارلعباده در روز دوازدهم اسفندماه نود خواهند داد واما بد نبود نویسنده محترم قبل از اینکه ظن و گمان خود را رسانه ای نمایند تحقیق نموده و یا به خود زحمت می دادند و در این زمینه به سوابق مهندس سید کاظم  وزیری هامانه رجوع می نمودند تا آنچه را که  همانند روز روشن و واضح است در تاریکی و شب تجسس ننمایند .

جناب آقای کاظمینی عزیز  "

سید کاظم وزیری هامانه، از معدود افرادی بود که در دولت نهم، از بطن وزارتخانه متبوع خود به مقام وزارت رسید و توانست تجربیات خود در سالهای دراز فعالیت در وزارت نفت را در راس این مجموعه عریض و طویل، به کارگیرد و سروسامانی - ولو نسبی - به وزارت نفت دهد.
هر چند که او رای اعتماد 172 نفر از وکلای ملت را افتخاری برای خود و خانواده  صنعت نفت می دانست اما شاهد بودید توسط همان گروهی  که جنابعالی امروز ایشان را به آن گروه منتصب می نمایید با افتخار برکنار شد و حاضر نشد برای  ماندن در پست وزارت از اعتقادات خود دست بکشد .

اگر جنابعالی حداقل در سایت یزدفردا یک جستجوی ابتدایی انجام می دادید قطعا با خبری تحت عنوان "وزیری هامانه وزیر سابق نفت: مافیای نفتی تنها یک شعار انتخاباتی بود " که در تاریخ : دوشنبه 23 آبان  منتشر شده برمی خوردید که ایشان با صراحت مواضع و نطرات خود را بیان نموده اند و لازم نبود که خود و دیگران را به زحمت بیندازید و با انتشار مطلبی که به تهمت نزدیک است تا غیبت  آشکارا و شفاف به دیگران تهمت بزنید .

جناب آقای کاظمینی عزیز :

در همان گفتگو مهندس سید کاظم وزیری هامانه مواضع و دیدگاههای خود را شفاف و عامه فهم  بیان نمودند که توجه جنابعالی را به قسمت های مرتبط با موضوع جلب می کنیم :


او از فشارهای تحمیل شده از سوی احمدی‌نژاد و اختلاف دیدگاهی با او سخن گفته و افزوده است: احمدی‌نژاد نظراتی داشته که او از نظر فنی – تخصصی شرعاً به خودم اجازه نمی‌داده آن‌ها را پیاده کند. 

از جمله مشکلات دیگری که او از دوران وزارتش در دولت احمدی نژاد اشاره کرده، مسئله تغییر مدیریت است که گفته است: تغییرهای متعدد مدیریتی عنوان شد که من زیر بار نرفتم تا این‌که یک مورد خاص مطرح شد که شخص خاص باید قائم‌مقام وزیر نفت شود و من با شناختی که داشتم و اطلاعاتی که به دست آورده بودم، این موضوع برایم حیثیتی و اعتقادی بود، اعلام کردم من نمی‌پذیرم و کار گره خورد و با کمال میل و رضایت، صندلی وزارت نفت را برای حفظ صنعت نفت تقدیم کردم.

به گفته او، احمدی‌نژاد هیاتی را به او برای تصمیم‌گیری در کارهای نفت ابلاغ کرده که اگر چه او نپذیرفته اما وزرای بعدی آن را پذیرفتند تا این‌که شورای نگهبان چند وقت پیش این هیات را خلاف قانون دانست. به عبارتی ۲، ۳ سال این هیات خلاف قانون تصمیم‌گیری کرد تا شورای نگهبان اعلام نظر کرد.


بنابراین گزارش وزیری هامانه در گفت و گو با "تازه های انرژی" از ناگفته های اواخر دوره وزارتش و پشت پرده برکناری اش پرده برداشته و البته تاکید کرده است که ناگفته های زیادی دارد که باید در زمان مناسب بیان شود.

وزیری هامانه می گوید: "در ماه های آخر مسوولیتم در وزارت نفت به شدت تحت فشار تغییر برخی از معاونان بودم، ولی به دلیل شناخت 36 ساله ام از صنعت نفت که سهم غالب آن هم در جایگاه مدیریتی بود، افراد را با توجه به توان و تجربه آنان از داخل صنعت نفت انتخاب کرده بودم. بر همین اساس مقاومت کردم و همه تلاش خود را برای اقناع رییسم به کار بردم و به هر حال، زیر بار تغییر غیرعادی نرفتم."
وی در پاسخ به این سوال که آیا مقاومت شما در برابر تغییر مدیران و به ویژه حضور آقای کردان در وزارت نفت، عامل برکناری شما بوده است؟ می گوید: "این امر کاملا صحت دارد. در چند ماه آخر کارم، شدیدا تحت فشار برای صدور حکم قائم مقامی ایشان بودم. ملاقات هایی نیز با هم داشتیم، ولی به دلیل تحقیق مفصلی که انجام دادم و به دست آوردن برخی اطلاعات، حاضر به پذیرفتن این موضوع نشدم. چند مرتبه رسما به من گفته شد که اگر این کار نشود، برای وزارت نفت فکری می شود، ولی حاضر نبودم برای طولانی تر شدن مدت زمان پست وزارت، اصول و اعتقادم را زیر پا بگذارم و به صنعت لطمه بزنم و این کار را نکردم."

 

جناب آقای کاظمینی  عزیز :

به هر حال آقای مهندس سید کاظم وزیری هامانه  در شرایطی که دشمنان در پی عدم حضور ایرانیان  و سعی در کمرنگ کردن حضور مردم دارند وی بر خود وظیفه می داند که در حد توان و تخصص و تجربه خود در خدمت نظام باشد . و با توجه به پیشنهاد دلسوزان نظام  و بر حسب وظیفه اسلامی ، تصمیم  به حضور در صحنه انتخابات گرفته و  خود را جهت خدمت به مردم زادگاهش داوطلب نموده است وصحنه انتخابات را  همانند صحنه های دیگر انقلاب مقدس دانسته و حضور در انتخابات را از واجبات  می دانند چه به عنوان رای دهنده و چه به عنوان کاندیدا که هر کس برحسب توان خود وظیفه حضور داشته و دارد .

وزیری هامانه هرگز برای بدست آوردن پست دنیوی حاضر به زیر پا گذاشتن اعتقادات خود نشده است که اگر چنین بود همچنان در پست وزارت باقی مانده بود .و در صحنه انتخابات نیز وامدار هیچ گروهی نبوده و نخواهد بود و با اتکا به داشته های خود و توانمندی هایش پا به صحنه انتخابات گذاشته و انتخاب مردم مومن دارالعباده هر آن چه که باشد قابل احترام خواهد بود  و  قطعا عدم تمکین ایشان از همان گروهی که ایشان را منتسب به آنها می نمایید باعث خواهد شد که عده ای در صدد تخریب و وارد نمودن اتهامات بی اساس و واهی بر آیند .

در پایان امیدواریم همه سعی در حضور حداکثری مردم در پای صندوق ها داشته باشیم و خدای ناکرده آخرت خود را برای به قدرت رسیدن دیگران فدا نکنیم . و از مدیران و همکاران رسانه ای در یزدفردا نیز انتظار می رود در انتخاب و انتشار مطالب افراد دقت بیشتری داشته باشند تا خدای ناکرده از فضای ارزشمند رسانه در جهت منافع گروهی و حزبی افراد و همچنین تخریب دیگران استفاده نشود .

ستاد انتخاباتی مهندس سید کاظم وزیری هامانه



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا