زباله روب فضایی طراحی شد
گروهی از دانشمندان طرحی برای پاکسازی فضا از زباله های فضایی ارائه داده اند. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه یورونیوز، زباله های فضایی ناشی از برخورد ماهواره و محدودیت انسان در پاکسازی آنها موجب شد محققان دانشگاه پلی تکنیک لوزان در سوئیس طرح ساخت یک فضاله روب فضایی را ارائه دهند. یکی از استادان دانشگاه لوزان می گوید ما بارها شاهد برخورد زباله های کوچک یک یا دو میلیمتری با فضاپیماها بودیم، این موارد خطرناک نیست، اما می دانیم که زباله های بزرگتری هم در فضا وجود دارد. در این طرح س
گروهی از دانشمندان طرحی برای پاکسازی فضا از زباله های فضایی ارائه داده اند.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه یورونیوز، زباله های فضایی ناشی از برخورد ماهواره و محدودیت انسان در پاکسازی آنها موجب شد محققان دانشگاه پلی تکنیک لوزان در سوئیس طرح ساخت یک فضاله روب فضایی را ارائه دهند.

یکی از استادان دانشگاه لوزان می گوید ما بارها شاهد برخورد زباله های کوچک یک یا دو میلیمتری با فضاپیماها بودیم، این موارد خطرناک نیست، اما می دانیم که زباله های بزرگتری هم در فضا وجود دارد.

در این طرح ساخت یک ماهواره کوچک پیش بینی شده است که قادر است زباله ها را بیابد.

دو راه حل برای از بین بردن زباله ها پیشنهاد شده است، براساس اولین طرح زباله ها تکه تکه خواهند شد و طبق طرح دوم زباله ها به جو زمین نزدیک می شوند تا در جو بسوزند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا