فیلم ساختگي بازداشت پوتين در صدر اخبار پر بازديد جهان

واحد مرکزی خبر - یک گزارش تصویری ساختگی درباره بازداشت و محاکمه ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه در صدر اخبار اینترنتی جهان قرار گرفت به گونه ای که ظرف سه روز بیش از سه میلیون نفر از آن دیدن کردند.

در این گزارش تصویری که بر روی یوتیوب قرار گرفته است از تصاویر مربوط به محاکمه میخائیل خودورکوفسکی غول سابق نفتی روسیه در سال دو هزار و ده میلادی استفاده شده است.

خودورکوفسکی از هم پیمانان سابق پوتین است و بازداشت و محاکمه وی در سال دو هزار و سه به عنوان تلافی انتقاد از پوتین و به چالش کشیدن قدرت وی تلقی می شود.

انتشار این گزارش ساختگی در شرایطی صورت می گیرد که انتظار می رود پوتین که در بین سال های دو هزار تا دو هزار و هشت میلادی رئیس جمهور روسیه بود، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ماه مارس شود.

در این گزارش نشان داده می شود که پوتین به اتهام فساد و تروریسم در جایگاه متهمان قرار گرفته است. به گزارش آسوشیتدپرس از مسکو، طرفداران پوتین نیز اخیرا گزارشی تصویری در حمایت از نامزد مورد حمایت خود تهیه کرده اند.

در این تصاویر که با عنوان «روسیه بدون پوتین» بر روی اینترنت منتشر شده است صحنه هایی از افراد بیکار، شورش های خیابانی، درگیری های نظامی و صف افراد در حال دریافت کمک های غذایی نشان داده می شود.
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا