خوشبخترین مردم کدام کشورها زندگی می کنند؟
مردم کشورهای اندونزی، هند و مکزیک، خوشبخترین آدم های روی کره زمین هستند.
نتیاج یک نظرسنجی نشان داد با وجود مشکلات اقتصادی، جنگ ها، تنش ها ، درگیری ها و بلایای طبیعی، مردم جهان نسبت به 5 سال پیش، احساس خوشبختی بیشتری می کنند.

به گزارش جذاب نیوز به نقل از رویترز، براساس این نظرسنجی به نظر می رسد مردم کشورهای اندونزی، هند و مکزیک، خوشبخترین آدم های روی کره زمین هستند.

سه چهارم افرادی که در این نظرسنجی در سراسر جهان شرکت کرده بودند گفته اند که در زندگی شان، خوشبخت هستند . یک سوم بقیه هم گفتند که بسیار خوشبخت هستند.

جان رایت معاون اول موسسه ابسوس گلوبال که در حال انجام نظرسنجی جهانی درباره خوشبختی است گفت: امروز، جهان خوشبختر است . ما می توایم در این باره مقایسه کنیم زیرا این موضوع را از چند سال پیش تاکنون پیگیری کرده ایم.
خوشبخترین مردم کدام کشورها زندگی می کنند؟

این نظرسنجی از سال 2007 تاکنون انجام شده و تاکنون افرادی از 24 کشور جهان در آن مشارکت کردند.

وی افزود: البته پیش بینی ها و برآوردها درباره دلایل خوشبختی انسان ها به دقت بررسی می شوند. موضوع تنها به اقتصاد و رفاه مربوط نمی شود بلکه به مجموعه ای از دلایل دیگر ارتباط دارد که باعث می شود این افراد چنین احساسی داشته باشند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که برزیل و ترکیه به 5 کشور دارای بالاترین میزان حس خوشبختی اضافه شدند. این در حالی است که مجارستان، کره جنوبی، روسیه، اسپانیا و ایتالیا در انتهای فهرست ملت های دارای احساس خوشبختی قرار دارند.

برخی از کشورهای دارای اقتصاد بزرگ مانند آمریکا، کانادا و انگلیس نیز در میانه این فهرست قرار دارند. این موضوع نشان می دهد با پول نمی توان، خوشبختی را خرید.

رایت افزود: بعضی وقت ها، بزرگترین خوشبختی ها در یک وعده غذای گرم یا در سقفی بالای سر ماست.
وی می گوید: روابط اجتماعی، اولین دلیل در سراسر جهان است که مردم می گویند خوشبختی را به بار می آورد و در فرهنگ های مختلف، خانواده بزرگترین تاثیر را در روابط میان انسان ها دارد.

همچنین به لحاظ منطقه ای، آمریکای لاتین دارای بیشترین افرادی است که احساس خوشبختی دارند. پس از آن به ترتیب ، آمریکای شمالی، آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا قرار دارند.

این درحالی است که تنها 15 درصد از مردم اروپا گفته اند که خیلی خوشبخت هستند.
در سطح شخصی نیز، این نظرسنجی نشان می دهد افراد متاهل نسبت به افراد مجرد، خوشبخترند. میزان احساس خوشبختی در میان مردان و زنان نیز، برابر است.

همچنین افراد زیر 35 سال نسبت به دیگر سنین، احساس خوشبختی بیشتری دارند و میزان تحصیلات با میزان احساس خوشبختی، رابطه مستقیم دارد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا