براي موفقيت از تجربيات کي‌روش سود مي‌برم
دوستي‌مهر: هدف صعود به جام جهاني است

سرمربي تيم فوتبال نوجوانان ايران با اشاره به اينکه براي موفقيت تيمش از تجربيات همه مربيان خصوصا کي‌روش استفاده مي‌کند،گفت: همه هدفمان اين است که تيم قدرتمندي را براي حضور در مسابقات قهرمانان نوجوانان آسيا تدارک ببينيم.

  علی دوستی‌مهر در گفتگو با مهر، در مورد برنامه‌های آماده‌سازی تیم فوتبال نوجوانان ضمن بیان مطلب فوق گفت: از امروز اردوی 3 روزه تیم در کمپ تیم‌های ملی آغاز شده و پس از آن بازیکنان برای حضور در مسابقات لیگ استانی و کشوری به تیم‌های خود باز می‌گردند. مرحله بعدی اردوی تیم هم از 29 بهمن‌ تا 3 اسفند در کمپ‌ تیم‌های ملی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پنجم اسفندماه مرحله بعدی اردوی تیم نوجوانان آغاز می‌شود، افزود: ششم اسفندماه هم تیم نوجوانان برای برگزاری دو دیدار تدارکاتی با تیم نوجوانان آذربایجان راهی این کشور می‌شود. همچنین آخرین اردو تیم در سال 90 هم از 19 تا 26 اسفندماه در کمپ تیم‌های ملی برگزار خواهد شد.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان با اشاره به اینکه لیگ‌های نوجوانان پیش از عید به پایان می‌رسد و بعد از تعطیلات نوروزی نفرات ملی‌پوش زمان بیشتری در اختیار تیم ملی خواهند بود، ادامه داد: سال گذشته تیم ما در تورنمنت قزاقستان شرکت کرد و به علت شخصیت تیمی، اخلاقی و فنی، بار دیگر از تیم ایران برای حضور در این مسابقات دعوت به عمل آمد، تورنمنتی که هشتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌‍شود.

وی حضور در تورنمنت‌های مختلف و برگزاری دیدارهای تدارکاتی را برای تیم‌های پایه کاملا ضروری دانست و تاکید کرد: هرچه بازیکنان بیشتر در مسابقات بین المللی به میدان بروند، تجربه بازیکنان بیشتر و استرس‌ آنها برای حضور در دیدارهای مهم رسمی کاهش خواهد یافت.

دوستی‌مهر با اشاره به اینکه شرایط تیم نوجوانان روز به روز بهتر می‌شود، در مورد حضور اعضای کادر فنی تیم ملی بزرگسالان در تمرینات آماده‌سازی تیم نوجوانان خاطرنشان کرد: آقایان گاسپار، نمازی، آقاجانیان هفته پیش در تمرین تیم حضور یافتند و قرار است در هفته جاری هم نشستی با کی‌روش سرمربی تیم ملی داشته باشیم.

وی در مورد نشست خود با کی‌روش خاطرنشان کرد: هدف اصلی از این نشست تقابل اطلاعات و تجربه برای موفقیت تیم نوجوانان است. همانطور که گفته‌ام برای موفقیت تیم نوجوانان از تجربیات همه مربیان خصوصا کی‌روش و دستیارانش استفاده می‌کنم تا تیم قدرتمندی را برای حضور در مرحله نهایی مسابقات قهرمانان نوجوانان آسیا تدارک ببینیم. همچنین بار دیگر از همه کارشناسان و اصحاب رسانه‌ درخواست می‌کنم با حضور در تمرینات، برای بهتر شدن تیم به ما کمک کرده زیرا صعود تیم نوجوانان به جام جهانی، به رشد و شکوفایی بیشتر فوتبال کشورمان کمک خواهد کرد.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان همچنین افزود: 16 تیمی که به مرحله نهایی مسابقات قهرمانان نوجوانان آسیا راه یافته‌اند تا دندان مسلح هستند. ضمن اینکه بازی‌ها هم در ایران برگزار می‌شود، به همین دلیل انتظارات از تیم ما بیشتر خواهد بود. در این شرایط باید بیشتر تلاش کرده و با استفاده از نقطه نظرات همه کارشناسان، در گام نخست سهمیه حضور در جام جهانی را بدست آورده و در مرحله بعدی برای قهرمانی در این رقابت‌ها حضور پرقدرتی داشته باشیم.

وی در بخش پایانی گفتگویش با خبرنگار مهر به تشکیل تیم فوتبال زیر 22 سال اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از اتفاقات مهم در فوتبال ایران تشکیل این تیم است زیرا بازیکنان تیم نوجوانان که در جام جهانی نیجریه حضور داشتند و بعد به همراه تیم جوانان در مسابقات آسیایی شرکت کردند، بیش از 120 بازی بین المللی انجام داده و کاملا پخته و با تجربه هستند.

دوستی‌مهر در پایان گفت: این بازیکنان می‌توانند در قالب تیم زیر 22 سال تجربیات بیشتری را کسب کرده و تبدیل به بازیکنان بزرگ و تاثیرگذاری برای آینده فوتبال ایران شوند. ضمن اینکه بنده در این زمینه از انجام هر کمکی که از دستم برآید، کوتاهی نمی‌کنم زیرا آنها آینده‌سازان فوتبال کشورمان خواهند بود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا