فرماندار تفت در برنامه راديويي عصر افتخار بركات و خدمات انقلاب در اين شهرستان را تشريح كرد.

 تفت،"ابوالقاسم دهقان" در مصاحبه راديويي با برنامه عصر افتخار از توفيقات نظام جمهوري اسلامي و بركات انقلاب شكوهمند اسلامي ايران در شهرستان تفت گفت: در این شهرستان در قبل از انقلاب اسلامی هیچ مركز آموزش عالی وجود نداشت ولی آلآن به بركت این انقلاب و این نظام 6 واحد دانشگاهی با 8 هزار دانشجو در رشته های مختلف فعالیت دارند با بيش از 8000 نفر دانشجو در اين شهرستان وجود دارد. 

فرماندار تفت به وجود 9 منطقه صنعتی و شهرك صنعتی فعال در شهرستان اشاره كرد و افزود: به بركت انقلاب اسلامی در این شهرستان حدود 170 واحد صنعتی و تولیدی در حال فعالیت بوده و اشتغالزایی بسیار خوبی ایجاد كرده اند در صورتی كه در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این واحدهای صنعتی وجود نداشتند. در بخش معدن 60 معدن فعال که در زمینه سنگ ساختمانی رتبه دوم و در زمینه ذخایر مس رتبه چهارم را در کشور داریم

وی تصریح كرد: در سالهای قبل از انقلاب مراكز بهداشتی درمانی شهرستان به 4الی 5مركز كفایت می كرد ولی خوشبختانه در حال حاضر این مراكز به 14 مركز درمانی بهداشتی روستایی و یك مركز شهری رسیده است و به مردم خدمات ارائه می دهند.

دهقان همچنین به طرح انتقال آب به شهر تفت اشاره كرد و گفت: شهر تفت پوشش صددرصدی انتقال آب را دارد و بسیاری از روستاها نیز از این طرح بهره مند هستند.

اجرای طرحهای كشاورزی، دامداری و گلخانه ای نیز از دستاوردهای این انقلاب اسلامی است كه فرماندار شهرستان تفت به آنها اشاره كرد.

به گفته فرماندار تفت ، ایجاد سالنهای ورزشی در روستاها،توجه خاص به مسكن محرومین زیرپوشش كمیته امداد امام خمینی و بهزیستی و ایجاد 100 دهیاری در روستاها با مدیریت متمركز بخشداری و فرمانداری و ارائه خدمات به مردم روستا از خدمات این انقلاب به مردم شهرستان است .

دهقان ساخت بزرگراه تفت یزد كه یكی از بزرگترین مشكل تردد مردم بود را از خدمات این نظام دانست و گفت: در ادامه بزرگراه تفت-ابركوه - سورمق نیز نهایی شده و بزودی به پایان خواهد رسید.

وی افزود: قبل از انقلاب تعداد اندكي از روستاهای این شهرستان از نعمت برق و تلفن بهره مند بودند ولی به بركت این انقلاب و توجه خاص دولت به روستاها الآن صددرصد روستاهای ما از نعمت برق و تلفن برخوردارند.

فرماندار تفت به طرح گازرساني به اين شهرستان اشاره و افزود: در قبل از انقلاب هيچ كدام از روستاهاي تفت از نعمت گاز برخوردار نبودند ولي اينك شهر تفت و روستاهاي خليل آباد،حسيني و مباركه از نعمت گاز برخوردارند و طرح گازرساني به روستاهاي اين شهرستان نيز در حال اجراست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا