مراسم تجليل از 34 تن از پژوهشگران، مخترعان، نوآوران و فن آوران برتر استان برگزار شد


مراسم تجليل از 34 تن از پژوهشگران، مخترعان، نوآوران و فن آوران برتر استان با حضور معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار و جمعي از مسئولان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومي استانداري؛ " عباسعلي رضايي " در اين مراسم كه در محل دفتر آموزش و پژوهش استانداري برگزار شد، ضمن گراميداشت دهه فجر و ميلاد رسول مكرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع)، از نفرات حائز رتبه هاي برتر در نمايشگاه " علم تا عمل، فناوري و تجاري سازي در عرصه ملي " كه در هفته دولت در تهران برگزار تقدير كرد.


معاون استاندار با اشاره به مخالفت رژيم منحوس پهلوي با افرادي كه در زمينه هاي نوآوري و اختراع در كشور تلاش مي كردند، افزود: يكي از مهمترين دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي رشد و توسعه و پيشرفت در زمينه توليد علم بوده است.


"عباسعلي رضايي" ترور نخبگان كشور در چند سال اخير را يادآور شد و خاطر نشان كرد: تحريم هاي بيگانگان از 33 سال پيش تاكنون، خودكفايي در بسياري از علوم و فنون را بدنبال داشته است.


وي با تشريح پروژه هاي مهم پس از پيروزي شكوهمند اسلامي، آگاهي بخشي در خصوص ابعاد مختلف پيروزي انقلاب اسلامي در منطقه و جهان را خواستار شد.


معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار در بخش دوم سخنان خود جايگاه بخش نوآوري و شكوفايي در برنامه پنجم توسعه را مهم ارزيابي و تصريح كرد: اولين دفتر بنياد ملي نخبگان را در سطح كشور اين استان راه اندازي كرد.


اين مقام مسئول همچنين برگزاري جشنواره ايده هاي برتر در استان را بسيار مطلوب دانست و بر حمايت از نخبگان استاني تاكيد كرد.


تسهيلات در خصوص پژوهش گران، توجه به نخبگان در مراكز و پارك هاي علم و فن آوري و نيز حمايت معنوي از مخترعين از ديگر تاكيدات اين مقام مسئول بود.


مدير كل دفتر آموزش و پژوهش استانداري نيز در اين مراسم يكي از اولويت هاي كاري دولت نهم و دهم را تجليل از جايگاه مخترعين و نوآوران كشور بيان كرد.


" محمد مهدي عادل " بزرگترين دستاورد انقلاب اسلامي را روحيه خود باوري از جنس ايمان دانست و افزود: ملتي كه اين راه را بپيمايد رستگار خواهد شد.


در پايان اين مراسم با اهداء لوح تقدير و هدايا از برگزيدگان جشنواره ياد شده تجليل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا