محمدرضا رجایی گفت:در مقایسه زمان طاغوت و دوران پس از انقلاب در می یابیم که علیرغم جمعیت کم آن دوران و تولید وفروش زیاد نفت اثری از پیشرفت در ابعاد مختلف سیاسی،اجتماعی،علمی،فرهنگی و... دیده نمیشد ما در بخش های مختلف وابسته به غربیها بودیم در حالیکه امروز با وجود تمام دشمنی ها و توطئه ایران اسلامی در بسیاری از زمینه ها خودکفا بوده وهیچ نیازی به غربیها و استکبار جهانی نداریم.
وی به پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف علمی از جمله راه سازی،سدسازی،نانو،هوا فضا،انرژی هسته ای و ... اشاره کرد واضافه کرد:در حالیکه در زمان طاغوت مراکز آموزش عالی بسیار کم وبه طبع آن دانشجویان نیز بسیار کم بودند و امروزه در تمام استانها دانشگاه وجود دارد و تعداد دانشجویان در حال تحصیل ما از مرز 4 میلیون نفر گذشته است و این رشد و تعالی علاوه بر علم در اقتصاد نیز وجود دارد بصورتیکه طبق آمار صندوق بین المللی پول ایران رتبه هفدهم اقتصاد دنیا را داراست و ما اکنون رتبه اول را در بخش صنعت در منطقه داریم.
محمد رضا رجایی افزود:دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تمام سعی و توان خود را بکار گرفت تا از طرق مختلف از جمله تحریک قومیت ها در اوایل انقلاب ،جنگ هشت ساله و جنگ نرم جلوی پیشرفت و تعالی ایران اسلامی را بگیرد ولی رهبری معجزه آسای امام خمینی و همچنین رهنمودهای امام گونه حضرت آیت الله خامنه ای موجب شد تا ایران اسلامی از تمام موانع با پیروزی و موفقیت بگذرد و قله های علمی را یکی پس از دیگری فتح نماید.
فرماندار میبد به نقش رهبرکبیر انقلاب و مقام معظم رهبری در انتقال حس خود اتکایی و اعتماد نفس به جوانان اشاره کرد و اظهار داشت:این حس خوداتکایی و اعتماد به نفس در جوانان باعث شد تا انقلاب اسلامی پیروز و ایران اسلامی مسیر رشد و تعالی را طی کند واز یک کشور وابسته که هیچ نقشی را در دنیا ایفا نمیکرد به یک کشور تاثیرگذار تبدیل شود وحاصل این تاثیرگذاری بیداری اسلامی و جنبش وال استریت است که همگی برگرفته از اندیشه های والای حضرت امام (ره) ،تصمیمات مدبرانه رهبر معظم انقلاب ،شهدای انقلاب و دفاع مقدس است.
محمد رضا رجایی در پایان به افتتاح 50 پروژه در ایام الله دهه فجر با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال اشاره و اضافه کرد:در ایام الله دهه فجر 284 برنامه فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی توسط سازمانها،ارگانهاودانشگاها را داشته و داریم که آخرین و مهمترین آن حضور پرشکوه در راهپیمایی روز 22 بهمن است که این راهپیمایی راس ساعت 9 از بیت آیت الله اعرافی آغاز خواهد شد و همچنین پس از راهپیمایی مراسم سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی در محل سید صدرالدین قنبر میبد برگزار می شود.   
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا