خبرنگار یزد فردا : اعظم السادات میرجلیلی -- سید حشمت الله حیات الغیب بمناسبت ایام الله دهه فجر ضمن حضور در جمع خبرنگاران ، افزود : 70 درصد زندانیان نیز در حال آموزش مهارت‌ های فنی هستند که پس از پایان دوره گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد : تاکنون 928 نفر در آزمون های پایان دوره شرکت کرده و 600 نفر موفق به کسب گواهینامه پایان دوره شده اند و به زندانیان واجد شرایط که موفق به کسب گواهینامه مهارت شده باشند، 10 میلیون تومان تسهیلات کارآفرینی اعطا می شود تا زمینه بروز جرائم در آنها از بین برود. 

 

حیات الغیب افزود :  غرفه دائمی برای فروش صنایع دستی زندانیان نیز در زندان اسکندر یزد برپا شده که مورد توجه توریستها قرار گرفته است.

 http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=45684_30805101-2248462.jpg

مدیرکل سازمان زندانهای استان یزد  با اشاره به اینکه  در 9 ماه نخست امسال 42 میلیون تومان به خانواده زندانیان آزاده شده بی بضاعت کمک نقدی شده است ، افزود :  موجودی زندان های استان در سال گذشته دو هزار و 615 نفر بود که این میزان در سال جاری به سه هزار و 76 نفر رسیده است.

 

حیات الغیب ادامه داد: این بدین معناست که در سال جاری آمار ورودی زندانیان یزد افزایش 17 درصدی داشته است که  96 درصد زندانیان یزد را مردان و چهار درصد زنان تشکیل می ‌دهند همچنین 28 درصد زندانیان مجرد و بقیه متاهل هستند.

 

مدیرکل سازمان زندانهای استان یزد  با اعلام اینکه مواد مخدر و سرقت در صدر جرائم زندانیان یزد است گفت: بیشترین جرائم زندانیان یزد به ترتیب شامل جرائم موادمخدر، سرقت،‌ جرائم مالی، جرائم منکراتی و .... است.

 

در پایان این نشست که با حضور حمید رضا استادیان مسئول روابط عمومی این سازمان  برگزار شد خبرنگاران از قسمت های مختلف زندان یزد بازدید نمودند .

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا