معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد از اجرای طرح " سامان دهی کارگاههای شناسه نظارت " و تشدید نظارت بر مراکز  تولید وعرضه مواد غذایی استان در سال 90 خبرداد.

دکتر حسین ابوالحسینی ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: این طرح شامل کارگاههای تولید موادغذایی سنتی همچون شیرینی سازی های سنتی و مراکز تهیه حلواارده در استان یزد می شود.

وی با بیان این مطلب که این طرح از ابتدای سالجاری آغاز شده است عنوان داشت: برگزاری کلاس های آموزشی ویژه مسئولان فنی  و مدیران واحدهای تولید شیرینی سازی ها و مراکز تهیه و تولید حلواارده از جمله اقدامات انجام شده در این طرح بوده است.

دکتر ابوالحسینی ادامه داد: پس از فعال نمودن آزمایشگاههای این مراکز و آموزش های لازم به آنها، از این مراکز و همچنین  عطاری های استان بازدید های گروهی به عمل آمد .

وی افزود: هفته گذشته از 36 واحد تولید حلوا ارده در شهرستان اردکان بازدید شد که از این تعداد 24 واحد فعال بودند. پس از بررسی شرایط تولیدو نمونه برداری آزمایشگاهی نتایج بازدید نشان داد، با آموزش های صورت گرفته؛ موادغیرقابل مصرف در این مراکز تولیدی به شدت کاهش یافته بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان ساخت: طی بازدیدی که از مراکز تهیه شرینی سنتی در یزد انجام شد ضمن بررسی شرایط تولید تذکراتی در خصوص فضای فیزیکی و بهداشت فردی به افراد ارائه شد.

وی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مسئولان فنی  مراکز تهیه شیرینی سنتی یزد مورخ 18 بهمن ماه جاری خبرداد و اظهارامیدواری کرد: با برپایی چنین کلاس هایی و ارائه آموزش های نوین به این افراد بتوانیم گامی موثر در این راستا برداریم.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا