طبس- سرپرستی یزدفردا: "همایش زن، خانواده و انقلاب اسلامی" به همت کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و مجتمع فرهنگی امام مهدی(عج) شهرستان طبس با حضور بیش از 500 زن از خانواده امداد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین "سیدابراهیم مهاجریان" در همایش زن، خانواده و انقلاب اسلامی که به همت کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) طبس برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش مدیریت این نهاد در شهرستان و مجموعه پرتلاشش، گفت: بر اساس اصالتي كه انقلاب اسلامي دارد و نشئت گرفته از قرآن و سيره پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است، يكي از بركات مهمش همين حفظ حرمت و حيثيت و جايگاه خانواده هاي آسيب پذير جامعه است.
امام جمعه طبس خاطرنشان کرد: اولین نهادي كه حضرت امام خمینی(ره) دستور تشكيل و تصويب آن را دادند، كميته امداد بود و اين برخواسته از همان فرهنگ انقلاب اسلامي بود كه اسلام توجه عميق و همه جانبه اي به خانواده هاي آسيب پذيردارد.
وی افزود: همواره آسيب هايي كه ممكن است يك خانواده داشته باشد متنوع و متعدد است، يا به خاطر سالخوردگي است که نمي توانند تلاش و كوشش كنند يا به خاطر آن است كه مشكل جسمي و فكري دارند و نمي توانند زندگي شان را درست تامين كنند و یا سرپرست خود را از دست داده اند، اما اين اقشار در جامعه با حرمت و شخصيت زندگی می کنند و آبرومند هستند اينها بايد زندگيشان تامين شود و بر همین اساس بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی بزرگترین یادگار ارزشمند خود یعنی كميته امداد حضرت امام (ره) را پایه گذاری نمود و امروز بركت بی انتهایش را در همین شهرستان طبس و به همت مجموعه پرتلاش و مدیر پرتوان این نهاد انقلابی شاهدیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس یادآور شد: خيلي از خواهران كه خودشان از مجموعه خانواده امداد هستند، يادشان هست که قبل از انقلاب اقشار آسيب پذير زندگيشان چقدر با مشكل مواجه بود، زن و مرد در ایام برداشت محصولات کشاورزی نوکر اربابان و زمین داران می شدند و به منت بسیار و با جمع کردن ریزه مانده های زمین های کشاورزی ملاکان، شکم خود و خانواده شان را سیر می کردند.
حجت الاسلام مهاجریان با اشاره به برکات کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان طبس تصریح کرد: هنوز از دوران ذلت بار تاریخ ستمشاهی بیاد داریم که نگذشته خانواده هاي محروم روستايي اجازه و امکانات تحصیل نداشتند و فقط در مقطع ابتدایی، آنهم برای خانواده های متمول درس خواندن ممکن بود، اما امروز و در سی و سومین بهار انقلاب اسلامی فرزندان خانواده هاي تحت حمايت كميته امداد حضرت امام خمینی(ره)، هر کدامشان با تحصیل در دانشگاههای معتبر کشور، سند افتخاری برای نظام و انقلاب و کمیته امداد شده اند.
امام جمعه طبس يكي از فلسفه هاي دهه فجر را، دوره کردن تاريخ پربرکت انقلاب اسلامی دانست و افزود: قبل از انقلاب چه بوديم و چه شديم؟ كجا بوديم و به كجا رسيديم؟ جايگاه و منزلت زن در انقلاب اسلامي چه بود و چه شد؟ زن یک وسیله بود در طاغوت و امروز یک نعمت و آغوشی سازنده برای جامعه ای سالم و دینی در نظام اسلامی محسوب می شود.
این مقام دینی با تقدیر از کمیته امداد حضرت امام(ره) و مجتمع فرهنگی امام مهدی(عج) شهرستان طبس به منظور برگزاری همایش زن، خانواده و انقلاب اسلامی گفت: جايگاه و منزلت و آگاهي و بصيرت زن مسلمان در همه دوران زبانزد بوده و زنان دلیر و عفیف شهرستان طبس، همپای شیرزنان ایران اسلامی در اوج مشقت های زلزله 1357 طبس و دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و جايگاه زن در جامعه اسلامی ایران را به رخ دنیای مدعی حقوق بشر کشیدند.
معاون فرماندار طبس نیز در این همایش گفت: دنبال اين نباشيم كه زمان ظهور امام زمان (عج) چه روز و چه ساعتي خواهد بود و امروز آنچه كه جامعه و حكومت اسلامي ما بيشتر بايد به آن توجه داشته باشد، معرفت و شناخت از وجود مقدس حضرت ولی عصر(ارواحنافداه) است.
"یوسف وهابی کارکنده" با اشاره و تبریک تقارن آغاز امامت حضرت مهدی (اروحنافداه) و طلیعه سی و سومین بهار انقلاب اسلامی افزود: وقتي معرفت و شناخت ما از حضرت حجت (عج) به اندازه کافی و کامل باشد، آنوقت جامعه با رویکرد مهدویت، جامعه ای فاضله و منتظر واقعی حضرت خواهد بود و ديگر مهم نيست که سال ظهور منجی عالم بشریت، امسال يا صد سال ديگر باشد.
رئیس کمیته امداد حضرت امام(ره) شهرستان طبس نیز با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و اعیاد فرخنده ماه ربیع الاول از حضور زنان شايسته مجموعه خانواده کمیته امداد در همایش زن، خانواده و انقلاب اسلامی گفت: اگر امروز نهال فجر انقلاب قامت راست كرده و همواره عظمت خودش را به تمام جهانیان نشان مي دهد و سرپا ايستاده به همت فجرآفريناني است كه امروز در لباس مسئوليت و براي خدمت به مردم كمر همت بسته اند.
"احمد رفیعی" افزود: جشن و جمع امروز زنان کمیته امداد (ره) طبس که با همکاری مجتمع فرهنگی امام مهدی(عج) برگزار شده است، گوشه ای از برکات فصل آفرين واقعي انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) است که تمام توجه اش به عزت خانواده ها و محرومين و مستضعفين جهان بود و بالاترین عبادت را خدمت به محرومين می دانست.
در حاشیه این همایش که با حضور امام جمعه و معاون فرماندار طبس و جمعی از مسئولان محلی برپا شده بود، ایستگاه نقاشی کودک و نوجوان برگزار بود که مورد بازدید مدعوین قرار گرفت.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا