مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامي ايران در رابطه با عملكرد اين اداره كل پس از پيروزي انقلاب اسلامي بيان كرد : از ابتداي انقلاب تا كنون تعداد مراكز آموزش فني و حرفه اي استان از دو مركز به 16 مركز و تعداد آموزشگاه هاي آزاد تأسيس شده نيز از 22 آموزشگاه به 549 آموزشگاه رسيده است .

حبيب الله كارگر با بيان اينكه نقش اساسي سيستم فني و حرفه اي در تمام جهان تربيت نيروي انساني متخصص براي بر عهده گرفتن نقش هاي مياني تخصصي در صنايع و حرفه هاي نوين يك جامعه مدرن است عنوان كرد :  تا كنون براي 352 هزار و 116 نفر _ دوره آموزش  در قالب 12 هزار و 869 دوره آموزشي برگزار شده است .

وي افزود : از اين تعداد 8 هزار و 309 دوره از دولت نهم به بعد تشكيل شده و در اين مدت 260 هزار و 831 كار آموز در دوره ها شركت داشته اند .

وي با اعلام ايجاد 564 كارگاه آموزشي در مراكز آموزش فني و حرفه اي استان اظهار كرد : آموزش هاي فني و حرفه اي ، به دانش و مهارت هاي كاري و منجر به اشتغال ، آموزش در گستره وسيعي از محيط هاي كاري و آموزش ضمن خدمت و خارج از خدمت توجه دارد .

مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان تعداد گواهينامه مهارت صادر شده در اين مدت را 295 هزار و 850  گواهينامه اعلام كرد .

كارگر اضافه كرد : در حال حاضر آموزش هاي فني و حرفه اي در بخش هاي مختلف از جمله مراكز جوار دانشگاهي ، زندان ، پادگان ، روستاها، صنايع ، شاغلين ، نانوايان ، دانشجويان ، مددجويان ، خريد خدمات ، كاردانش ، نادمين ، واگذاري ، صنعت ساختمان و واگذاري مديريت مراكز و كارگاه هاي آموزشي  ارائه مي شود .

كارگر ديگر برنامه هاي ارائه شده از سوي فني و حرفه اي را احياي نظام استاد – شاگردي ، تدوين نظام جامع مهارت و فناوري ، برگزاري آزمون هاي ادواري ، توسعه و ترويج مشاغل خانگي و صنايع دستي ، اجراي پروژه هاي عمراني ، راه اندازي پرتال جامع آموزشي و راه اندازي دو مركز تخصصي فني و حرفه اي علمي -  كاربردي در استان عنوان كرد .

وي در ارتباط با اهميت آموزش مهارت و فن براي جوانان با تأكيد بر نقش مؤثر آن بر پيشگيري و كاهش آسيب هاي اجتماعي گفت : آموزش هاي مهارت و فناوري با هدف ارتقا و گسترش دانش كار و فناوري و به روز كردن مهارت هاي شغلي افراد و به منظور افزايش بهره وري در تمام سطوح تحصيلي برنامه ريزي شده است .
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان در پايان  اجراي دوره هاي آموزشي مطابق با نياز سنجي ، بومي سازي دوره ها و تأسيس و تجهيز كارگاه هاي آموزشي مهارت هاي پيشرفته را از برنامه هاي آتي اين اداره كل اعلام كرد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا