اجراي صد در صد تعهد آموزشي در بخش واگذاري مديريت استان يزد


تعهد آموزش رشته هاي فني و حرفه اي در بخش واگذاري مديريت كارگاه ها و مديريت مراكز فني و حرفه اي استان يزد در سال جاري به صورت كامل اجرا شده است .


به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد معاون آموزش و پژوهش اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان يزد با اعلام اين خبر گفت : مراكز واگذار شده در استان كه مديريت كارگاه يا مديريت مركز آن به بخش خصوصي واگذار شده است شامل مراكز آموزش فني وحرفه اي شهرستان هاي مهريز ، ميبد ، اردكان و ديهوك طبس است .


عليرضا شهبازي بيان كرد : ميزان آموزش در اين بخش 413 هزار و 944 نفر– ساعت در قالب 2 هزار و 232 نفر – دوره بوده كه از اين تعداد يك هزار و 35 نفر در آزمون هاي سنجش مهارت پذيرفته و موفق به دريافت گواهينامه مهارت شده اند .


وي رشته هاي آموزشي در اين بخش را قاليبافي ،خياطي ، كامپيوتر ، آشپزي و حسابداري عنوان كرد .


معاون آموزش و پژوهش اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اظهار كرد : واگذاري آموزش به بخش خصوصي در راستاي اصل 44 قانون اساسي و به نام آموزش برون سپاري صورت مي گيرد كه واگذاري مديريت مركز و واگذاري مديريت كارگاه در اين قسمت قرار مي گيرد .


شهبازي افزود : در بخش واگذاري مديريت كارگاه ، فقط مديريت كارگاه داخل مركز ثابت دولتي به بخش خصوصي واگذار مي شود و مجري زير نظر نماينده اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي طبق استاندارد هاي بين المللي مي نمايد كه پس از قبولي نهايي كارآموزان در آزمون سنجش به مجري به تعداد قبول شدگان مبلغ قرارداد پرداخت مي گردد .


وي در خصوص واگذاري مديريت مراكز عنوان كرد : مراكزي كه داراي چارت سازماني نيستند مديريت آموزشي آن به صورت يك جا و با تمام كارگاه ها و تجهيزات به بخش خصوصي واگذار مي گردد و مجري موظف است نظارت كامل بر فعاليت هاي آموزشي كارگاه ها داشته باشد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا