فرماندار تفت خواستار برنامه ریزی و فرهنگ سازی براي رفع مشكلات احتمالی آب شهری شد

به برکت انقلاب :شهر تفت و بيشتر روستاهای اين شهرستان از آب شرب سالم برخوردارند

یزدفردا :فرماندار تفت گفت: به بركت انقلاب اسلامی نه تنها شهر تفت بلكه اكثر روستاهای این شهرستان از آب شرب سالم استفاده می نمایند.


به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا : فرماندار اين شهرستان صبح امروز در جلسه مشترك مسئولین آب و فاضلاب استان یزد و شهرستان تفت كه با حضورامام جمعه تفت برگزار شد گفت: مجموعه آبفا فعالیتهای خوبي را در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تفت انجام داده و به بركت انقلاب اسلامی نه تنها شهر تفت بلكه اكثر روستاهای این شهرستان از آب شرب سالم استفاده می نمایند.


"ابوالقاسم دهقان" هم چنين با توجه به در پيش بودن ماههای گرم سال خواستار برنامه ریزی و فرهنگ سازی كامل مجموعه آب و فاضلاب شهری براي رفع مشكلات احتمالی شد.


مدیر عامل آب و فاضلاب استان یزد هم در اين جلسه گفت: متاسفانه خشكسالیهای پی در پی در همه جای استان موثر بوده ولی شهرستان تفت به لحاظ موقعیت جغرافیایی و در برداشتن بیشترین روستاهای ییلاقی استان ،بیشترین و بدترین تاثیررا بر روی منابع آبی خود داشته است.


وی ادامه داد در اثر خشكسالی در سال گذشته 4 حلقه چاه در شهرستان تفت به كلی از مدار خارج شده و قابلیت آبدهی را نداشته است و اگر آب انتقالی به استان كم شود بدون استثناء همه شهرستانها را با مشكل جدی روبرو خواهد كرد.


وی به تفاوت مصرف آب در استان در ماههای مختلف اشاره كرد و گفت:میانگین مصرف هرنفر لیتر در روز در استان یزد حدود 200 لیتر می باشد و در تابستان و در ماههای گرم سال این مقدار به 330 لیتر می رسد اما در شهرستان تفت با توجه به باغشهری بودن و سرانه بالای فضای سبز این رقم به 430 نفرلیتر در روز می رسد و نیاز آب شهرستان را بالا می برد.


مدیر عامل آبفای استان از ساخت یك مخزن 5 هزار متر مكعبی در مزرعه میرسیدمحمد تفت خبر داد و گفت:امیدواریم با ساخت این مخزن ذخیره آب را افزایش داده و مشكل شهروندان تفتی نیز مرتفع شود.


وی همچنین از بهره برداری از سیستم نوین گندزدایی آب درایام الله دهه فجر در این شهرستان خبر داد و گفت:این سیستم تقریبا پیشرفته ترین سیستم گندزدایی در دنیاست كه دارای ماندگاری بسیارمی باشد و در عین حال بی خطر است و مسائل زیست محیطی را ندارد.


ا مام جمعه تفت نیز رمز و راز بهبود وضعیت شهرستان را نزول رحمت الهی و استغفار مردم دانست و برر فع مشكلات آب شرب شهرستان تاكید نمود.


علی قادری نسب رییس آب و فاضلاب شهری تفت نیز در این جلسه با بیان اینكه خشكسالیهای پی در پی و خشك شدن منابع آبی مشكلات فراوانی را به وجود آورده است از مردم خواست تا با مدیریت مصرف و كاهش مصارف غیر ضروری از هدررفت آب جلوگیری نمایند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا