یزدفردا: "ابوالقاسم دهقان" در آستانه سي و سومين بهار انقلاب به دستاوردها و خدمات نظام مقدس جمهوري اسلامي در شهرستان تفت اشاره و گفت:
امروز نظام جمهوري اسلامي ايران پس از استقرار و طي حيات خود به رغم محدوديت ها، تحريم ها، فشارهاي خارجي و تحميل جنگ هشتساله به ايران و ... توانست استوار و سترگ برجاي بماند و خدماتارزشمندي به ملت بزرگ ايران ارائه دهد.
فرماندار شهرستان تفت در اين شهرستان درقبل از انقلاب اسلامی هیچ مرکز آموزش عالی وجود نداشت ولی در حال حاضر به برکت این انقلاب و این نظام 6 واحد دانشگاهی با بيش از 8 هزار دانشجو در رشته های مختلف مي باشند بطوریکه یکی از واحدهای دانشگاهی این شهرستان در بین 392واحد دانشگاهی کشور از نظر علمی و آموزشی رتبه اول را کسب کرده است.
فرماندار تفت بهوجود3 شهرك صنعتی در تفت،گاريزات و روستاي حاج علي عسكر و 7 منطقه صنعتی فعال قدس،سفيدكوه، مباركه،صادق آباد،نير و دهشير در شهرستان اشاره کرد و افزود:به برکت انقلاب اسلامی در این شهرستان حدود 250 واحد صنعتی و تولیدی در بخش هاي حال فعالیتبوده و اشتغالزایی بسیار خوبی ایجاد کرده اند در صورتیکه در قبل از پیروزیانقلاب اسلامی این واحدهای صنعتی وجود نداشتند.
وی تصریح کرد در سالهای قبل ازانقلاب مراکز بهداشتی درمانی شهرستان به 4الی5مرکز محدود مي شد ولی خوشبختانه درحال حاضر این مراکز به 14 مرکز درمانی بهداشتی روستایی و یک مرکز شهریرسیده است و به مردم خدمات ارائه می دهند.
وی همچنین به طرح انتقال آب به شهرتفت اشاره کرد و گفت:شهر تفت پوشش صددرصدی انتقال آب را دارد و بسیاری ازروستاها نیز از این طرح بهره مند هستند.اجرای طرحهای کشاورزی،دامداری و گلخانه ای نیز از دستاوردهای این انقلاب اسلامی است که فرماندار شهرستان تفت به آنها اشاره کرد.
.به گفته وی ایجاد سالنهای ورزشی در روستاها،توجه خاص به مسکن محرومین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی و ایجاد 113شورا و 107 دهیاریدر روستاها با مدیریت متمرکز بخشداری و فرمانداری و ارائه خدمات به مردم روستا از خدمات این انقلاب به مردم شهرستان می باشد.
ابوالقاسم دهقان احداث بزرگراه تفت یزد که یکی از بزرگترین مشکل تردد مردمبود را از خدمات این نظام دانست و گفت: در قبل از انقلاب در اين شهرستان هيچ بزگراه و حتي راه اصلي وجود نداشته است در حاليكه بعد از انقلاب بزرگراه تفت- يزد و ادامه بزرگراه تفت- ابرکوه -سورمق نیز نهایی شده و به زودی به پایان خواهد رسید.
فرماندار تفت افزود:در قبل از انقلاب تعداد اندكي از روستاهای این شهرستان از نعمت برق و تلفن برخوردار بودند ولی به برکت این انقلاب و توجه خاص دولت به روستاها الآن صددرصد روستاهای ما از نعمت برق و تلفن برخوردارند.
وي به طرح بزرگ گازرساني به تفت اشاره وگفت: قبل زا انقلاب هيچ يك از روستاهاي اين شهرستان از نعمت گاز برخوردار نبودند ولي در حال حاضر شهر تفت و روستاهاي خليل آباد،حسيني ،چم و مباركه از نعمت گار بهره مندند ودر حال پيگيري است تا بقیه روستاها نیز در آینده ای نزدیک از این نعمت بهره مند شوند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا