برنامه نهمین و آخرین روز جشنواره تئاتر فجر: فردا پایان اجراهای جشنواره تئاتر فجر 85 است
یزدفردا :اجراهای نهمین روز بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر فردا سه‌شنبه 26 دی‌ماه در حالی ادامه می‌یابد که تاکنون 48 نمایش اجراهای خود را به پایان رسانده‌اند و اهالی تئاتر در آخرین روز با برگزاری شش نمایش دیگر و دو نمایش اجرای دوم به استقبال مراسم اختتامیه می‌روند.
به گزارش خبرنگار مهر، در روز نهم سالن اصلی تئاتر شهر میزبان دومین و آخرین اجرای نمایش "مرغ دریایی" به نویسندگی بوریس آکونین و کارگردانی ایوسیف راخلگاز از روسیه است.

"مرغ دریایی" داستان نویسنده جوانی است که پس از دو سال معشوق سابقش را می‌بیند و از این دیدار وحشت‌زده و متعجب می‌شود. دیگر شخصیت‌های داستان در ادامه متوجه مرگ ناگهانی نویسنده جوان می‌شوند. او در واقع به قتل رسیده و یکی از دوستان خانوادگی به عنوان کارآگاه، مسئول رسیدگی به این قتل می‌شود. این نمایش ساعت 30/18 به مدت 155 دقیقه اجرا خواهد شد.

در تالار چهارسو نیز نمایش "عشقه" به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان ویژه سال پیامبر اعظم (ص) اجرا می‌شود. "عشقه" ساعت‌های 18 و 30/20 به مدت 80 دقیقه روی صحنه می‌رود. در تالار سایه نمایش "آنکه گفت آری، آنکه گفت نه" به نویسندگی و کارگردانی مهرداد رایانی مخصوص در ساعت‌های 17:30 و 20 به مدت 60 دقیقه اجرا می‌شود. این نمایش داستان مردی است که در شب سالگرد ازدواجش دانه گیاهی را که از گذشتگان خود به ارث برده به همسرش هدیه می‌دهد.

تالار قشقایی هم میزبان نمایش "مرگ فروشنده" به نویسندگی آرتور میلر و کارگردانی نادر برهانی مرند است که ساعت 17 و 19:30 به مدت 95 دقیقه به صحنه می‌رود. "مرگ فروشنده" داستان زندگی ویلی لومن فروشنده‌ای دوره‌گرد است که در 64 سالگی از کارش اخراج می‌شود. ویلی در تلاش برای تامین آینده درخشان فرزندانش سرگردان مانده و بارها تصمیم به خودکشی می‌گیرد، اما هر بار ناکام می‌ماند و ...

"مثل سوسوی فانوس آویخته" به نویسندگی محمدرضا کوهستانی و کارگردانی علی فرحناک در تالار نو و در ساعت‌های 16 و 19 به مدت 65 دقیقه اجرا می‌شود. تالار مولوی نیز فردا ساعت 15 میزبان نمایش "پیچت، کلون چون و خودم" به نویسندگی و کارگردانی ژروم بل از فرانسه است. این نمایش داستان جروم بل هنرمند فرانسوی و پیچت کلون چون هنرمند تایلندی است که یک دنیا با هم فاصله دارند و با زبان انگلیسی با هم ارتباط برقرار می‌کنند. مدت اجرای این نمایش 75 دقیقه است.

همچنین ساعت 18 در تالار هنر نمایش "یک شهر بی‌پرنده" به نویسندگی گیتا داودی و کارگردانی ناصر آویژه به مدت 50 دقیقه به صحنه می‌رود. این نمایش هم در بخش کودک و نوجوان و هم در بخش تولیدات سال 85 شرکت کرده است. تماشاخانه مهر حوزه هنری هم در آخرین روز اجراهای جشنواره در ساعت 18 میزبان نمایش "چله‌نشین عشق" از اصفهان به نویسندگی و کارگردانی احسان جانمی است. این نمایش منتخب سومین جشنواره تئاتر ماه است و در 45 دقیقه اجرا می‌شود.

در آخرین روز برگزاری نمایش‌های جشنواره بیست و پنجم در تالار وحدت نمایشی روی صحنه نخواهد رفت. مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر چهارشنبه 27 دی‌ماه ساعت 30/18 در تالار وحدت برگزار و به این ترتیب پرونده بزرگترین رویداد نمایشی سال 85 بسته می‌شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا