به گزارش خبرنگار یزدفردا و به نقل از وب دا، دکتر سید صالح صباغی، اندو دانتیکس ( متخصص درمان ریشه دندان) توصیه کرد: هر 6 ماه یک بار به دندانپزشک مراجعه کنید تا پوسیدگی های سطحی ترمیم شود و فرد دچار درد دندان نشود.

وی اظهارداشت: اولین گام جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان مسواک زدن منظم است.

صباغی با تاکید بر روش صحیح مسواک زدن افزود: استفاده از نخ دندان نیز در پیشگیری از پوسیدگی دندان  نقش مهمی دارد چرا که مسواک زدن سطوح خارجی دندان ها رو تمیز نموده و نخ دندان فضاهای بین دندانی را نیز تمیز می کند.

این متخصص درمان ریشه ضمن تاکید بر استفاده از نخ دندان تصریح کرد: پوسیدگی دندان ها بیشتر در بین فضاهای بین دندانی رخ می دهند لذا توصیه می شود افراد به صورت منظم و بعد از هر وعده غذایی از نخ دندان استفاده کنند.

دکتر صباغی با بیان این مطلب که دهان شویه ها نیز نی توانند پوسیدگی دندان را به تعویق اندازند افزود: افراد می توانند در طول هفته 2 مرتبه از دهان شویه های حاوی فلوراید جهت پیشگیری از بروز پوسیدگی دندان استفاده کنند.

وی همچنین توصیه کرد: در صورت مشاهده پوسیدگی های سطحی حتما به دندانپزشک مراجعه شود تا با ترمیم ، پوسیدگی دندان پیشرفت نکند.

این متخصص درمان ریشه در پاسخ به خبرنگار وب دا، مبنی بر اینکه مسواک زدن و نخ دندان کدام در اولویت قراردارند متذکر شد: ابتدا باید از مسواک استنفاده کرد تا محیط دهان کاملا تمیز شود و سپس جهت تمیز نمودن بین دندان از نخ دندان به صورت منظم استفاده گردد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا