معاون رئيس جمهور بر ضرورت استاندارد سازي مكان نگهداري اسناد تاكيد كرد


معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران بر ضرورت استاندارد سازي مكان نگهداري اسناد تاكيد كرد.


" اسحاق صلاحي" روز دوشنبه در ديدار با استاندار يزد از نگاه ويژه عالي ترين مقام اجرائي استان به مقوله اسناد تقدير كرد و گفت: در يزد با عقبه و سابقه تمدني ارزشمندي كه دارد قطعا اسناد بسيار ارزشمندي در بيوت علما و در نزد مردم وجود دارد كه مي تواند حلقه هاي گمشده تاريخ را آشكار سازد.


وي با بيان اينكه وظيفه سازمان اسناد و كتابخانه ملي ، مستند كردن گذشته ملت فرهيخته ايران است، اظهار داشت: تمام تلاش خود را براي بازگرداندن اسناد مرتبط با استان يزد -كه در تهران و استانهاي ديگر نگهداري مي شود- به اين استان به كار مي بنديم.


استاندار يزد هم در اين ديدار به معرفي توانمنديهاي استان يزد در حوزه هاي مختلف و به ويژه حوزه فرهنگي پرداخت و گفت: يزد در گذر تمدن و تاريخ ، جايگاه مهمي داشته است.


"محمد رضا فلاح زاده" افزود: معتقدم تاريخ يعني گذشته و وضعيت فعلي ما ، استفاده از تاريخ يعني حركت به سمت جلو، قطعا با مطالعه تاريخ پيشرفت حاصل خواهد شد و تاريخ يعني كاري كه شما انجام مي دهيد.


وي همچنين با اشاره به ضرورت مكاني مناسب براي نگهداري اسناد، ايجاد مكاني جديد براي اين منظور را نيازمند مصوبه دولت دانست.


استاندار يزد با ارائه پيشنهادي در خصوص مكان جديد براي مركز اسناد، آمادگي اين استان براي همكاري در اين زمينه را يادآور شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا