میبد "یزدفردا :مسئول اتباع شهرستان میبد گفت:شهرستان میبد بعلت وضعیت مناسب در اشتغال و همچنین وجود کوره های آجرپزی تعداد زیادی از افاغنه را در خود جای داده است که در برخی موارد شاهد مشکلاتی بوده ایم.

مصطفی انصاری با اشاره به برخی از مسائل و مشکلات ناشی از حضور افاغنه در داخل شهرستان اظهار داشت:جمعیت نسبتا زیاد افاغنه و سکونت آنها باعث شده تا مسئولین شهر به اتخاذ تصمیماتی با همکاری امور اتباع استان بپردازند که از آن جمله می توان به ایجاد مکان متمرکز برای زندگی آنها و دیوارکشی اشاره نمود و در حال حاضر سکونت این افراد در داخل شهر ممنوع است و در صورتیکه مردم شهرستان با این موارد مواجه شدند به فرمانداری شهرستان اطلاع دهند.

وی به مهمان بودن افاغنه اشاره کرد و اضافه نمود: با توجه به وظیفه انسانی و بعنوان یک برادر دینی سعی شده است تا امکانات خوبی در این شهرک ایجاد شود که از جمله آنها می توان به ایجاد نگهبانی ، مرکز بهداشت و مدرسه در این شهرک اشاره نمود.

مسئول اتباع شهرستان میبد در پایان اظهار داشت : در اقدام اخیر با توجه به پراکندگی افاغنه در سطح شهرستان به منظور یافتن کار ، ایجاد مشکلات و زشت شدن چهره شهر 2 ایستگاه به منظور استقرار آنها ایجاد شده است و تمامی افاغنه باید در این محلها استقراریابندو مردم شهرستان در صورت مشاهده هرگونه مورد خلاف مراتب را به فرمانداری و نیروی انتظامی اطلاع دهند.





  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا