ایت الله احمدی فقیه یزدی : با سرمایه گذاری موقوفات متروكه باید تقویت شود

ایت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی :موقوفات متروكه باید تقویت شود و اگر به هر میزان در این زمینه سرمایه گذاری صورت گیرد خدمت بزرگی به نظام اسلامی و اقتصادی در كشور می شود.


به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا : روز گذشته معظم له در همایش وقف احسان ماندگار كه با حضور جمعی از مسوولین و واقفین در سالن آمفی تئاتر امامزاده حسین (ع ) قزوین برگزار شد، حضرت ایت الله احمدی فقیه یزدی افزود: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از موقوفات دركشور با اسم اجاره و پذیره مورد استفاده ناصحیح قرار می گیرد كه باید به این امر توجه وِیژه ای شود.

وی اظهار داشت :دریافت این گونه اجاره باطل و خارج از شرع مقدس بوده كه این امر باید اصلاح شود تا نیت وقف به درستی صورت گیرد.

ایت الله فقیه یزدی تصریح كرد:طبق فرمایش مقام معظم رهبری فرهنگ و تاریخ ما وامدار واقفانی است كه جهان را به دورازفقر و جهل و محرومیت می خواستند .

وی به اهمیت وقف در دین مبین اسلام اشاره و خاطر نشان كرد:نخستین واقف پیامبر اكرم (ص) و پس از ایشان، خاندان مكرم و مطهرشان بودند كه پیروان آن بزرگواران نیز به پیروی از آنان این سیره را ادامه دادند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این كه بخش عمده ای از سرمایه اوقاف شناسایی نشده است، از مردم خواست با سازمان اوقاف و امور خیریه برای شناسایی و حفظ منابع و اداره موقوفات همكاری كنند.

وی درباره چالش های پیش روی وقف گفت: نبود شناخت واقعی بخش عمده ای از مردم به ویژه نسل جوان از وقف، كم توجهی به اصل وقف، فرهنگ و احكام آن در سیاست مراكز آموزشی، كم رنگ شدن فرهنگ ترویج وقف، مطرح نشدن احكام وقف و بی توجهی برخی مدیران میانی به این مهم، از جمله چالش های پیش روی وقف است.

وی یادآور شد:با انجام تبلیغات مناسب باید نگاه ، نگرش،سمت و سوی افراد خیراندیش و واقفان را در خصوص وقف از موضوعات و نگاهی خاص خارج نموده و به سوی موقوفات جدید در راستای رفع نیازهای روز جامعه سوق دهیم .

فقیه یزدی افزود: وقف از كارهای نیك و خیری است كه در پیشبرد كارهای ارزشمند و اهداف جامعه نقش بسزایی دارد و واقفان با وقف اموال خود توانسته‌اند نقشی ارزشمند در جامعه داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینكه وقف ابعاد مختلفی دارد، تصریح كرد: وقف در بخش‌ های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه تاثیرگذار است و همچنین سبب ایجاد عدالت در جامعه می ‌شود.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا