طبس- سرپرستی یزدفردا: امام جمعه طبس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با تاکید بر روایات اسلامی مبنی بر حماقت دشمنان اسلام گفت: اتحادیه اروپا با حرکت اخیر خود، حماقتش را بیش از گذشته به دنیا نشان داد و با این تصور که مشکلی برای ایران ایجاد خواهد کرد، اعلام نمود که از تیرماه آینده دیگر نفت ایران را نخواهد خرید.

"حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم مهاجریان" افزود: اکنون 33 سال است که این تحریم‌ها هیچ نتیجه‌ای نداشته و به طور قطع نخریدن نفت ایران هم نه تنها هیچ ضرری برای کشورمان درپی نخواهد داشت، بلکه در نهایت این اقدام به زیان آمریکا و اروپا تمام می‌شود.

وی با اشاره به تعطیلی برخی از پالایشگاه‌های مهم اروپا در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: تنها 18 درصد از نفت ایران به اروپا فروخته می‌شود، ضمن اینکه بسیاری از کشورها از جمله چین، کره جنوبی و روسیه اعلام کرده‌اند که اتحادیه اروپا را در تحریم نفت ایران همراهی نخواهند کرد و بر این اساس این اقدام احمقانه اتحادیه اروپا هیچ پیامد منفی برای ایران نخواهد داشت.

حجت الاسلام مهاجریان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه طبس با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تصریح کرد:

امروز 33 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد که هر روز بر عظمت، برکت و پیشرفت انقلاب افزوده می‌شود و حتی این انقلاب در حال صدور به بسیاری از کشورهای دنیاست.

امام جمعه طبس مصادیق بارز شکرگزاری برای امنیت حاکم بر جامعه و سرافرازی ایران اسلامی را اطاعت از رهبر عزیز انقلاب اسلامی دانست و گفت: همواره عنایت الهی دلیل موفقیت‌های ایران اسلامی بوده و ساقط کردن رژیم ستم‌شاهی و هشت سال دفاع مقدس با دست خالی بدون یاری خداوند متعال ممکن نبود.

وی با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و لزوم افزایش توجه، هوشیاری و بصیرت مردم تاکید کرد: امروز در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آمریکا این گونه معمول است که کمپانی‌ها و گروه‌های ثروتمند به برخی نامزدها کمک مالی می‌کنند تا در صورت انتخاب شدن در خدمت آن‌ها باشد، و بر این اساس مردم ما نیز باید توجه کرده و با بررسی و مشورت به نامزدهایی که وابسته به کانون‌های قدرت و ثروت هستند رأی ندهند.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا