معاون اشتغال وخود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد:

 بیش از یک هزار و 100 طرح خودکفایی در نه ماهه سالجاری اجرا شده است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد بیان کرد: در نه ماهه سالجاری تعدادیک هزار و 134طرح خودکفایی با اعطای تسهیلات امدادی و بانکی اجرا شده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد ،"محمد زارع میرک آباد" در تشریح عملکرد نه ماهه سالجاری این حوزه عنوان کرد: طرح های خودکفایی شامل وامهای امدادی و تسهیلات قرض الحسنه بانکی می باشد که از این تعداد499 طرح از محل تسهیلات امداد و 635 طرح از طریق وامهای بانکی می باشد.

وی افزود: مبلغ کل تسهیلات اعطایی در 9 ماهه سال 1390 بالغ بر 80 میلیارد ریال بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امدادامام خمینی(ره) استان یزد خاطر نشان کرد: تعداد افراد آموزش دیده در رشته های صنفی و صنعتی، کشاورزی، صنایع دستی، دامپروری یک هزار و24 نفر بودند که قبل از دریافت تسهیلات اشتغال، آموزشهای لازم را فرا گرفتند.

وی درخصوص حرفه آموزی در حین تحصیل فرزندان مددجو گفت: فرزندان مددجو که در مقطع متوسطه و راهنمایی تحصیل می کنند در اوقات فراغت به صورت رایگان آموزش می بینند و در طی 9 ماه گذشته 212 نفر از آنان در این دوره ها شرکت نموده اند.

زارع خاطر نشان کرد: 84 مورد کاریابی تا کنون برای کسانیکه مشکل دریافت تسهیلات داشتند از طریق انعقاد قرارداد با شرکت های مرتبط انجام شده است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا