محمدتقی رهبر:دولت نباید خود را در مظان اتهام قرار دهد تشدید سفرهای استانی دولت، شائبه تبلیغاتی بودن آنها را تقویت می‌کند

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه دولت نباید خود را در مظان اتهام قرار دهد، گفت: شتاب در سفرهای استانی دولت، شائبه تبلیغاتی بودن آنها را تقویت می‌کند.


محمدتقی رهبر درباره تشدید سفرهای استانی هیئت وزیران در آستانه انتخابات مجلس، گفت: این سفر‌ها به خودی خود خوب است اما نه آنکه هر ماه و هر هفته انجام شود، اصرار بر این رویه کمی شائبه تبلیغاتی را نزد افکار عمومی تقویت می‌کند، بر همین اساس اگر طبق عرف عمل شود آثار و فواید بیشتری دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از آخرین سفر هیئت دولت به استان اصفهان نزدیک به دو سال می‌گذرد، افزود: اگر تقسیم و زمان بندی سفرهای استانی مطابق یک الگوی مشخص نباشد و بدون زمینه قبلی شتاب پیدا کند، این ذهنیت در مردم بوجود می‌آید که دستگاه اجرایی در انتخابات پیش رو، بدنبال بهره برداری تبلیغاتی به نفع نامزدهای همسو است.


وی با یادآوری یک هفته سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین و مشکلات کشور، افزود: دولت دهم باید بیش از پیش برای رسیدگی به مسائل اقتصادی کشور همچون هدفمندی یارانه‌ها و بازار ارز و سکه وقت بگذارد نه این که به سفرهای استانی خود شتاب دهد.


وی ادامه داد: هم اکنون مجلس برای اجرای فاز دوم اصلاح قیمت‌ها بحث دارد، بر همین اساس از دستگاه اجرایی انتظار می‌رود به شکلی تعاملی قبل از ورود به فاز دوم، نقطه نظرات وکلای ملت را در کار‌ها و برنامه‌های خود لحاظ کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه شائبه تبلیغاتی بودن سفرهای استانی نباید به کارنامه عملکردی رئیس جمهور بچسبد، ادامه داد: دولت نباید خود را در مظان اتهام قرار دهد، البته این به آن معنا نیست که دستگاه اجرایی حق ندارد به اقصی نقاط کشور سرکشی کند بلکه اگر هر کاری بر مبنا و روال طبیعی‌اش انجام شود نتیجه بخش خواهد بود.

وی درباره میزان اجرایی شدن مصوبات سفرهای استانی هیئت وزیران، ادامه داد: اظهارنظر در این باره نیازمند یک کار کار‌شناسی دقیق است اما غالباً از استان‌ها خبر می‌رسد که فقط ۲۰ تا ۳۰ درصد مصوبات سفرهای استانی دولت عملیاتی شده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس یادآور شد: دولت در سفر به استان اصفهان مصوب کرد که ۱۰ میلیارد تومان به احداث و تکمیل مصلای اصفهان کمک کند اما ۲ یا ۳ میلیارد تومان آن هم در قالب ردیف بودجه سالانه به این پروژه اختصاص داد در حالیکه تکمیل این پروژه حداقل به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا