فرماندار تفت بر راه اندازی بانك اطلاعات جامع جهت شناسایی موقوفات جدید در شهرستان تفت بویژه در مناطق روستایی تاكید كرد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري تفت، ابوالقاسم دهقان در بازديد از اداره اوقاف و امور خيريه اين شهرستان كه به مناسبت هفته وقف انجام شد با بیان اینكه بسیاری از اماكن وقفی به مرور زمان و عدم ثبت مكتوب به فراموشی سپرده می شود شناسایی دقیق این اماكن بویژه در روستاها را ضروری دانست.

وی با اشاره به اینكه با انجام این كارموقوفات اعم از باغات،قنوات و...احیا شده و نیات اصلی واقف مورد توجه قرار می گیرد ، افزود:با به راه اندازی بانك اطلاعات جامع باید دهیاریها و شوراهای روستاها نیز ملزم شوند تا همه موقوفات شناسایی شده و نشده را به این بانك ارجاع دهند و اداره اوقاف را در شناسایی موقوفات جدید یاری كنند.

فرماندار تفت اطلاع دادن به مسئولین اوقاف از جانب كسانی كه اطلاعاتی از اماكن وقفی دارند و تاكنون به دلایلی ثبت و اجرا نشده را وظیفه شرعی آنها دانست و همچنین بر پرداخت موقوفات بر اساس كارشناسی روز و ضوابط و قوانین اوقاف تاكید كرد.
http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=44744_IMG_5366.JPG

رییس اداره اوقاف شهرستان تفت هم به مشكلات این اداره اشاره كرد و افزود: تفت از لحاظ تعداد موقوفات و رقبات رتبه سوم استانی ولی از حیث درآمد رتبه چهارم را داراست به جهت اینكه موقوفات این شهرستان ریز و بیشتر در بخش كشاورزی است و به دلیل خشكسالیهای پی درپی كشاورزان نتوانستند آنطور كه باید هزینه موقوفات خود را پرداخت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین زارع زاده اضافه كرد:در شهرستان تفت 9 بقعه ثبت شده وجود دارد كه همه در دست ساخت و ساز بوده و درآمدی ندارند و از این حیث نیز درآمدی عاید اداره اوقاف نخواهد شد.

وی همچنین به كمبود نیرو و تجهیزات در این اداره اشاره كرد و خواستار مساعدت مسئولین استانی در راستانی تكمیل نیرو و تجهیزات برای ارائه خدمات بیشتر و سریعتر شد.

زارع زاده همچنین از ثبت تعداد اسناد اجاره شهرستان در سامانه جامع اطلاعات استان خبر داد و گفت: بعد از شهرستان یزد، شهرستان تفت با ارائه1500 سند اجاره در رتبه دوم قرار دارد كه تا پایان سال این تعداد به 2900 سند خواهد رسید.

رئیس اداره اوقاف تفت با اشاره به مشكلات موقوفات ثبت نشده در این شهرستان گفت: شهرت وقفیات در اثبات آن كفایت می كند و ما می توانیم آن وقفیات را ثبت نماییم.

 


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا