به گزارش  روابط عمومی امامزاده عبدالله (ع) بافق به نقل از خبرگزاری فارس از بافق، پیش از ظهر امروز هم‌زمان با سالروز رحلت جانسور نبی اکرم(ص) و شهادت دومین ستاره آسمان ولایت و امامت، امام حسن مجتبی(ع) مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی و سوگواری در آستان مقدس امام‌زاده عبدالله بافق برگزار شد و این مراسم تا پایان امشب هم‌چنان ادامه دارد.
در این مراسم که با حضور جوانان و نوجوانان سیه‌پوش همراه است، هیئت‌های عزاداری با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی در سوگ حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) به عزاداری پرداختند.
در ادامه این مراسم یکی از وعاظ شهرستان بافق با گرامیداشت دهه آخر صفر و رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: سیره و روش ائمه هدی الگویی کامل برای همه مردم است که با پیروی و اطاعت از آنان انسان به کمال می‌رسد.
حجت‌الاسلام سبحانی با بیان گوشه‌ای از زندگانی رسول مکرم اسلام افزود: ایجاد عدالت اسلامی، استقرار حکومت اسلامی و اجرای احکام الهی از مهم‌ترین اصولی است که پیامبر اکرم(ص) براساس آن به هدایت جامعه و انسان‌ها پرداخته است.
وی به مواردی در مورد مقام و منزلت حضرت رسول(ص) به عنوان آخرین فرستاده خداوند و تکمیل‌کننده تمام پیامبران پیش از خود به ایراد سخنرانی پرداخت.
این خطیب حوزی هم‌چنین با ایراد سخنانی در مورد زندگانی امام حسن مجتبی(ع) افزود: زندگانی امامان معصوم سراسر درس و عبرت برای مسلمانان است که باید با پیروی از دستورات ائمه و جاری کردن آن در زندگی تلاش کنیم.
سبحانی هم‌چنین با یادآوری با شکوه بودن عزاداری‌ها در دهه آخر صفر خاطرنشان کرد: هیئت‌های عزاداری باید در برگزاری مراسم و عزاداری‌های خود شأن و مقام ائمه را برای مردم بازگو کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا