موسوی‌لارگانی: زمان مناسبی برای حذف صفرهای پول ملی نیست

صفرهای پول ملی از بودن تا نبودن

سیدناصر موسوی‌لارگانی حذف صفر از پول ملی را فاقد هر گونه تاثیری بر کاهش نرخ ارز خواند و تاکید کرد که در شرایط فعلی اقتصاد ما زمان مناسبی برای حذف صفرهای پول ملی نیست.


عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس  با اشاره به حذف سه یا چهار صفر از پول ملی کشور و تاثیر آن بر کاهش نرخ ارز، اظهار کرد: مسئولان اجرایی در مرحله نخست باید نرخ تورم در جامعه را ثابت و شیب آن را نزولی و سپس صفرها را از پول ملی حذف کنند.


نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در شرایط کنونی حذف صفر از پول ملی تأثیری بر زندگی مردم ندارد و نوعی هزینه کردن بیهوده به‌شمار می‌رود.


این عضو هیات تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های کشور، با یادآوری اینکه باید تورمی که در اثر هدفمندی یارانه‌ها در جامعه ایجاد شده تا حدودی کنترل شود و کاهش پیدا کند، تصریح کرد: بهترین تجربه‌های حذف صفر از پول ملی متعلق به کشورهایی است که با نرخ تورم یک رقمی مبادرت به انجام این کار کرده‌اند، بنابراین باید زمانی که نرخ تورم ما هم یک رقمی شد این لایحه را اجرایی کنیم.


موسوی‌لارگانی افزود: هدف اصلی این طرح افزایش ارزش پول ملی در بازارهای بین‌المللی است، البته بدون کار کارشناسی چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.


پس از دستور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور مبنی بر حذف صفرها و ارزش گذاری پول ملی، بانک مرکزی در دو سال اخیر این موضوع را با جدیت دنبال کرد، به نحوی که محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که حذف صفرها با جدیت دنبال خواهد شد که بر اساس آن سه یا چهار صفر از واحد پولی کشور حذف می شود./

خانه ملت
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا